nak ikut.....

Friday, January 30, 2009

Mengidam semasa mengandung??Arghh peningnya aku!!

Tahukah anda terdapat wanita mengandung yang mengalami keinginan yang sangat tinggi untuk makan sesuatu. Keadaan ini di panggil sebagai MENGIDAM bukan MENGADA k. Apasal tetiba tajuk entri aku ari ni pelik je....haha..sebenarnya semalam aku dinner sambil ditemani 3 orang gadis jelita (ye ke??), antara tajuk perbualan mereka adalah mengenai mengidam ketika mengandung lah...

Ada pakar perubatan mengatakan mengidam berlaku disebabkan perubahan hormon yang berlaku dan seterusnya meningkatkan kepekaan deria bau dan deria rasa pada wanita mengandung, sekaligus mempengaruhi pemakanannya. Jadi tidak hairan lah berlaku alahan semasa mengandung seperti pening, kembung perut, keletihan atau muntah-muntah akibat perubahan hormon tersebut.

Ada wanita mengandung mengidam coklat atau nasi beriani yang dijual di kedai berhampiran sahaja. Itu tak pe..mudah diperolehi..tapi kadang-kadang permintaan untuk menikmati makanan yang diidamkannya boleh timbul bila-bila masa saja termasuklah pukul 2 @ 3 pagi (kesian kepada para suami…tapi tak pe sebab sayang isteri punya pasal). Cuba lah korang bayangkan macam mana aku nak melayan kerenah2 isteri2 aku yang mengidam nanti??PARAH!!

Mengidam boleh mendatangkan MASALAH apabila ibu mengidam sesuatu yang pelik seperti benda yang bukan makanan atau "pica" seperti ingin memegang hidung harimau, mengidam pengilat kasut (kiwi), mengidam minum air buih sabun dan sebagainya. Ada juga yang suka cium seluar dalam sewaktu mengandung. Jadi, terpaksalah suami dia menyorok semua seluar dalam termasuk yang bersidai di ampaian...ish2 dahsyatnya...Kalau x silap aku, mak aku mengidam mangga masam ketika mengandungkan aku...sebab tu aku suka air mangga.. (cuba bayangkan, jika ada ibu mengandung mengidam bau ketiak suami...apa jadi dengan anak dia nanti??huhuhu). Tetapi jika seseorang ibu itu mengidam bau ketiak suami yang berpeluh..ia sebenarnya bagus walaupun kelihatan geli...emosi ibu yang mengandung adalah tidak stabil, maka pelukan daripada suami dan bau badan suami itu sebenarnya sudah mencukupi untuk meredakan emosi ibu mengandung.

Apa jadi kalau tak penuhi permintaan ibu mengandung yang mengidam?? Kata orang2 tua, nanti air liur anak itu sentiasa meleleh...erm..entahlah,kalau x caya cubalah..huhu

p/s:Boleh buat bisnes ni kalau jual peluh para suami di pasar malam. Sebotol RM 5..ok tak??huhu

Thursday, January 29, 2009

midnight movie - INKHEART

Semalam tngah leka tngok tv..tetiba aku dapat msj dari member aku ajak kuar...aku ni pantang klu orang ajak kuar,lebih2 lagi bila dah x tahu nak buat apa di rumah...aku setuju je..walaupun dah tahu lewat malam...jam menunjukkan pkul 11 malam..aku pun siap2...member ajak g tngok wayang.. xpasti lagi nak tngok citer apa...aku, adam n syuk pun pergilah ke panggung wayang terdekat...sampai saja d panggung wayang, tngok lah senarai filem yang ada...aku ni x ambil pusing langsung filem terkini yang ada...rasa nak tngok wayang g je panggung pastu baru plih filem mana nak tngok hahaha...ingat x nak tngok filem mat saleh sebab nak boikot..tp aku n member plak x suka tngok filem melayu kat panggung...rugi sangat...filem melayu ni x berkualiti r..(bukan aku x patriotik k)..terima realiti k...lagipun tunggu je kat astro..mesti akan disiarkan nanti..betul tak??

Last2 kitaorg pilih filem "Inkheart" untuk tayangan jam 12.30am...alamak ada sejam lagi ni... kitaorang pun lpak kat kedai mamak..borak2 mengenai perkembangan masing2...especially aku yg terlebih 'kembang' ni....biasa r dah lama x jumpa...dekat2 nak jam 12 am..kitaorang masuk panggung...bleh plak tersilap masuk panggung tu..patut r x ada orang...sunyi je...

Secara keseluruhannya filem ni mengambil masa 106 minit...ia mengisahkan mengenai seorg pencinta buku,Mo (lakonan Brendan Fraser) yang mempunyai kuasa untuk membawa watak2 di dalam buku keluar ke dunia sebenar ni dengan hanya membaca dengan kuat...Pada mulanya, Mo membacakan buku "inkheart" untuk anaknya,Meggie (Eliza Bennett)..disebabkan ia dibaca dengan kuat, maka watak2 di dalam buku itu seperti Capricon, Dustfinger dan lain2 keluar ke dunia ini manakala sebagai ganti isterinya termasuk ke dalam dunia buku itu. Apakah yang terjadi pada isterinya?? Bagaimanakah kesudahan cerita ini??Untuk mengetahuinya, pergilah menonton di panggung yang berdekatan.. Secara keseluruhan, aku suka plot ending cerita ni dimana pertarungan berlaku...rasa teruja sangat...n aku nak bg 7.5/10 untuk filem ni...Agak best r..bila la filem Malaysia nak capai tahap macam ni??..apa2 pun Selamat menonton yerk!!

Monday, January 26, 2009

Betul ke syok jadi Lelaki??

Orang kata syok jadi lelaki, sebab semua perkara bagi lelaki mudah dan senang…aku setuju!! Betul ke jadi perempuan ni leceh??aku x tahu plak..sebab aku bukan perempuan..itu kena tanya kaum hawa lah…walaupun orang kata jadi perempuan ini leceh…tapi ramai plak lelaki nak jadi perempuan kan??fening-fening kepala ni memikirkan..

Lelaki: Perbualan telefon biasanya mengambil masa tidak LEBIH 30 saat..
Perempuan: Perbualan telefon biasanya mengambil masa tidak KURANG 30 saat.
Aku: Bergantung kepada sape aku berbual..kalau aku suka, lebih sejam pun aku sanggup.. kalau aku x suka…angkat telefon pun tak hahhaha

________________________

Lelaki:Mengetahui banyak perkara berguna berkenaan automotif dan senjata.
Perempuan: Mengetahui banyak perkara berguna berkenaan masakan dan perhiasan diri (alat solek).
Aku: Kalau ketahui semua perkara kan bagus….

__________________________

Lelaki:Percutian seminggu memerlukan hanya satu beg bimbit..
Perempuan: Percutian seminggu…macam nak pindah rumah je.
Aku: Bawa yang perlu saja lah…

_______________________

Lelaki:Tidak perlu berbaris langsung untuk membuang air kecil
Perempuan:Perlu berbaris panjang untuk memasuki bilik air…
Aku: Tak sanggup membuang air kecil pada mangkuk kecil di tandas tu…zaman sekarang x selamat…kalau terdesak terpaksalah..hahah

____________________

Lelaki:Kawan2 tidak ambil peduli sama ada berat badan bertambah atau berkurang…
Perempuan: Berat badan baru naik 1 kg…terus dah x nak makan nasi seminggu…
Aku: X kisah berat badan naik…tapi x nak r sampai boroi hahaha

_________________

Lelaki: Nama kekal di dalam kad pengenalan anak
Perempuan: Nama x ada di dalam kad pengenalan anak..
Aku: Nama anak kucing aku “comot KJ” bleh tak??

___________________

Lelaki: Mandi (air,sabun & basuh rambut) dan siap berpakaian serta bersikat dalam masa 10 minit..
Perempuan: Mandi saja dah setengah jam…belum masuk lagi MENCARI pakaian dan bersolek..
Aku: Bergantung pada mood dan keadaan…klu mood baik, lama la aku mandi..siap menyanyi lg..

___________________

Lelaki:Jika usia mencecah 34 tahun dan masih solo,tiada siapa akan perasan..
Perempuan: Jika usia mencecah 34 tahun dan masih solo,ramai yang akan perasan..sebab masih guna gelaran cik.
Aku: Target usia 34 tahun dah beristeri-isteri…hahaha (insya ALLAH)

Moral of this n3 adalah..bersyukur lah dengan apa yang kita ada….mesti ada hikmahnya..

Sunday, January 25, 2009

Aku di tag lagi...

Ingat nak jogging petang ni...tp hujan plak...rosak rancangan nak kurus...jadi lepak rumah je lah... Bila dah x tahu nak buat apa...buat lah tag yang diberi...kali ni sekali dua di beri oleh cik diba.... terima kasih yerk....
~tag 1~
(buat tag pun dapat award huhu...tq2)

rules tok yg dpt award :
i> copy badge "2008 Cute's 3logger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.
ii> link @ ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.
~dapat tag & award ni dari miss diba meletup!!

ii> setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di-tag).

FAKTA BUKAN AUTA mengenai diriku!!!
1. Seorang anak teruna...belum kahwin lagi
2. Anak kedua daripada 5 orang adik beradik...
3.Masih belajar lagi...
4. Suka gelak...sehari x gelak x sah...klu susah sangat gelak just senyum kambing je...MySpace
5. Mudah berkawan dengan sesiapa saje...(saja naikkan saham sendiri hahaha)
6. Suka main game basketball di shopping complex...7.Suka sangat kepada bebudak kecil....
8.Suka main badminton....ada sesape yg nak cabar??huhu
9.Suka bershopping tp x suka beli barang...macam mana tu???
10.suka makan tapi nak kurus....

iv> anda perlu memilih 5 penerima award seterusnya..

aku nak tag n bg award pada:
a) en annas
b)cik eni
c)en ehsan
d)cik miza
e)en mynmeisazm

~Tag 2~
1> Anda rasa anda hot?
- hot? memang pun..tngah hot sangat2 tu yang berpeluh habis ni...kipas dah pasang max niencem

2> Upload gambar kegemaran anda.
3> Kenapa anda suka gambar ini?
- kerana.. di kelilingi oleh ramai wanita...berebut plak tu hahahapeluk

4> Bila kali terakhir makan pizza?
- sebulan yang lepas kalau tak silap...bersama BOY...ketika tu x boikot lagi k

5> Lagu terakhir yang anda dengar?
- Puspa-st12....ringtone hp aku hahahah (jiwang seh)peace

6> Apa yang sedang anda buat selain daripada selesaikan tag ini?
- main YM...klu nak add...add la khairul_khai86@yahoo.com haha!

7> Selain nama anda sendiri, apakah lagi nama yang anda suka orang panggil anda?
- panggil ABg KJ dan Sayang je kay peace

8> Tag lagi 5 orang.
- haha org yg same spt list diatas!

a) en annas
b)cik eni
c)en ehsan
d)cik miza
e)en mynmeisazm

(Soalan seterusnya ada kaitan dengan orang-orang yang anda tag.)

9> Sapa No 1 anda?
kawan dunia maya aku...aku kenal kat frenster...teringin gak nak jumpa dia..

10> Orang nombor 3 ada hubungan dengan sesiapa?
hahaha mana bleh bagi tahu..tu hanya rahsia aku dengan dia je

11> Kata sesuatu berkenaan dengan orang nombor 5.
aku suka berkawan dengan ko...jawapan yg slalu ko beri luar dari kotak fikiran..sebab tu aku suka tag ko hahahha

12> Bagaimana pulak dengan orang nombor 4?
thanx jadi kawan aku...aku kenal minah ni kat u la..skang dia praktikal aku x dapat jumpa dia lagi

13> Siapakah orang nombor 2?
kawan baik aku kat matrix...slalu bergosip dengan aku uhuhu



** penatfuhhh akhirnyaaa siap gak!MySpace
** neway, utk yg kena tag.. tiada paksaan dlm mjawab tag ye celebrate

Saturday, January 24, 2009

~TAG dr Eida Fatiha.....~

Ini Sebenarnya kali ke-2 aku kena Tag...kali pertama aku kena tag oleh cik eni..masa tu baru lagi main blog ni...jadi x faham apa fungsi tag...klu kena tag aku kena buat apa??sorok ke??hahah jadi aku buat x tahu la...sori ye cik eni...tapi kali ni aku kena tag lagi..tapi oleh eida fatiha...terima kasih cinta yerk..kali ni aku kena ambil serius...bukan semua orang kena tag...beruntung aku kena tag..hahah...ambil serius macam nak ambil SPM plak...tag ni xlah susah..x susah pun ambil masa sejam gak nak selesaikannya hahahha....so apa lagi..jom layannnnnn

Rules: Use Google Image to search the answers to the questions below. Then you must choose a picture in the first page of the results, and post it as your answer. After that tag 6 people:

1. i am..lelaki teruna yang gantang..terhangat di pasaran..

(sedih x dapat letak gambar aku..sebab peraturan kena guna google image huhu)

2. i really want to go to..Tanah Suci Mekah


3. my favorite place..my room..


4. my favorite thing is..kamera...aku suka tangkap gambar terutama gambar sendiri..hihihi

5. my favorite drink is..Jus mangga...suka sangat..


6. my favorite food is..Mee kari...bleh terliur....


7. my favorite colour definitely is..Merah(bukan pink k)

8. i live in..Kuala Lumpur


9. i was born in..alor setar,Kedah (aku lahir je...x tahu cakap dialek utara kay..)
10. i attended..Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Setiawangsa, KL(1999-2003)


11. my favorite story is..Bawang Merah Bawang Putih

(bleh ke letak gambar ni?? kira halal ye he hahahha)

12. this is my hobby..tidur
13. and i definitely dream for..4 isteri muda..hahaha(Insya'ALLAH)


siap pon akhirnya...pasne aku dengan berbesar hati nak tag;

* cik eni
* cik pinky lucia (nenek moden)
* en.mynmeisazm (so nama dia azm r huhu)
* en.ehsan
* cik miza
* en.pirate kL

Friday, January 23, 2009

Aku Caligynephobia????

Apa ke bendanya Caligynephobia?? nama virus komputer baru ke?? atau nama awek lama aku?? huh... Caligynephobia nie sebenarnya adalah salah satu jenis fobia..yang bermaksud takutkan pada wanita cantik (fear of beautiful women)..kalau nak tahu korang fobia pada apa, sila rujuk phobialist.com....kenapa aku fobia pada wanita cantik?? Adakah aku gay??..tak..jangan buruk sangka pada aku..aku mestilah fobia pada wanita cantik..sebabnya...dari kecil lagi aku telah didedahkan bahawa wanita cantik ni jahat...pisau cukur..dan bermacam2 lagi...lebih2 lagi aku sekarang ni anak teruna idaman..gantang lagi hahaha...kalau dalam tV mesti wanita cantik ni berperangai jahat...klu wanita yang hodoh (ops!!kurang cantik) mesti pegang watak kampung yang sopan, lemah lembut dan idaman lelaki...ish takutnya aku pada wanita cantik....

p/s: tapi aku ada hati nak kahwin dengan wanita cantik...macam mana tu???huhuu

ni wanita cantik (tp dia baik tau) idaman aku dulu2..tp dah berpunya...sedih

aku edit gambar ni masa zaman dato CT n dato KJ single...fanatik gler masa tu..

Wednesday, January 21, 2009

Aku benci makan IKAN....

Sebelum ni aku ada tulis entri mengenai lelaki yang kahwin wanita muda akan panjang usia... itu memang benar berdasarkan kajian..namun begitu...baru2 ni aku terbaca plak satu artikel mengenai..ikan juga dapat panjangkan usia lelaki....bukan lelaki itu kena kahwin dengan ikan...tetapi lelaki yang kerap memakan ikan, berpeluang hidup lebih lama...haha...ini berdasarkan kajian daripada Profesor Madya Yasuyuki Makamura dari Universiti Sains Shiga, Jepun...Kajian yang telah dijalankan selama 19 tahun di Tokyo itu menunjukkan lelaki terhindar dari risiko serangan jantung atau lumpuh sebanyak 30 % sekiranya memakan ikan sekali dalam setiap dua hari....ish...kacau tul la artikel ni...aku baru je berangan2 nak beristeri muda....mesti kaum hawa plak yang simpan artikel ni...nak tahu mana aku dapat artikel ini???x bleh bg tahu...aku nak isteri muda..aku benci ikan....

aku hanya suka ikan nie je...

Tuesday, January 20, 2009

"Pantun Aku Kacak??"

Duduk menyimpuh si ibu Zaki,
Setia menunggu anak terunanya,
Aku seorang anak lelaki,
Dulu,kini dan selamanya.....
___
Basuh baju kena perah,
kalau tidak kena marah...
aku suka sangat warna merah,
terasa kacak lagi ghairah...
___
Hari ini indah terasa,
Ada gembira, ada sedih..
aku ini orang biasa..
tak suka perasan lebih-lebih...
___
Tuai padi antara masak,
Esok jangan layu-layuan,
saya tak pernah kata, saya kacak,
hanya bersyukur,pemberian Tuhan.
___
Anak Pak kadak rajin membaca,
Anak pak Kaduk rajin berlumba,
berapa kali hendak ku kata,
aku tak ensem,kacak sahaja....
___
Pak Mat suka main guli,
Main guli tepi perigi,
Jika aku tak puji diri,
Adakah korang hendak memuji??..(haha)
___
Buai laju-laju,
Sampai pokok sena,
apa lagi korang nak tahu?,
tanyalah pada tuan empunya...
___
Kalau ada jarum yang patah,
Jangan disimpan didalam peti,
kalau rasa naik menyampah,
janganlah baca entri ini lagi....huhuhu (dah habis pun)
p/s: Ada sape2 yang nak balas pantun???huhu

Monday, January 19, 2009

Aku pun nak beristeri muda la....

Bila aku baca berita di akhbar berita harian mengenai "lelaki tua dapat isteri muda panjang usia" aku tersenyum sendirian...manakala kawan perempuan aku baca sambil buat muka..macam x puas hati...."ko suka lah baca berita ni kan???"..Nak aje aku jawab, semua lelaki mestilah suka berita ini melainkan dia bukan lelaki tulen..(faham2 sendirilah maksudnya...)..haha
Berita ni bukan saja aku reka2 tau tetapi telah dijalankan penyelidikan oleh penyelidik Universiti Stanford dan Universiti California-Santa Barbara...Jadi kesahihannya boleh dipercayai hahah.. Pasti sekarang kaum hawa x senang duduk, terutamanya para isteri kerana alasan ini boleh dipakai oleh para suami untuk memenuhkan koata yang masih kosong....

suami: Ayang sayang abang tak??
Isteri: Tentulah ayang sayangkan abang...
Suami:Ayang sanggup tengok abang mati dulu ke??
Isteri:Ayang xsanggup...kalau boleh biarlah kita SEhidup SEmati bersama...
Suami:Klu ayang x sanggup tgok abg mati dulu, benarkanlah abg kahwin dengan perempuan muda??(sambil menunjukkan akhbar tanpa rasa bersalah...)

p/s:Aku nak simpan lah keratan akhbar ni...mana lah tahu berguna untuk masa hadapan ke??hahah

Sunday, January 18, 2009

Kuatnya iman mereka....

Hari ni sementara hendak tunggu mandi, aku bacalah berita2 terkini di akhbar secara online.. sejuk ooohh mandi pagi2 ni...x tahan...sedang aku baca akhbar berita minggu (http://www.bharian.com.my), aku tersentuh dengan satu berita iaitu "azan tetap bergema di Gaza"..aku terus membaca isinya...baris demi baris...sesudah habis membacanya aku terasa bangga dan sedih ...bercampur semuanya...
Aku terasa bangga kerana penduduk islam palestin tetap bergegas ke masjid sebaik mendengar azan dilaungkan untuk bersolat berjemaah...mereka tidak sedikit pun rasa takut terhadap serangan israel..walaupun mereka tahu, masjid tidak terkecuali dari serangan tersebut...sehingga hari ini, hampir 50 masjid telah dimusnahkan oleh israel..Pada hari serangan tentera rejim memusnahkan masjid, mereka ketakutan tetapi apabila mendengar laungan azan, semangat mereka pulih kembali...betapa kuatnya iman mereka...jika aku di tempat mereka, mesti dah lama aku duduk dirumah saja..
Aku berasa sedih kerana iman aku tidak sekuat mereka..aku jarang2 pergi masjid walaupun duduk di negara Malaysia yang aman...aku pergi pun jika ada kelapangan saja atau tengok mood...lemahnya iman aku..kekadang aku terfikir, layak kah aku memasuki syurga Mu, Ya ALLAH...

Friday, January 16, 2009

Aku & Singki..

Jam kat tangan dah menunjukkan pukul 10.30 pg ni..Ish kena cepat2 makan ni...kejap lagi ada kelas pkul 11 plak....biasalah kehidupan sebagai seorang pelajar..study!study!..aku ni seorang yang jenis x cerewet bab2 makan...yg penting mesti ada lauk ayam (bukan sebab aku ibu ayam yerk)...senang sape yg jadi bini aku, masak lauk ayam je..!!huhu
Selepas siap ambil semua lauk yg berkenan di hati dan bayar, aku pun lekas2 la duduk kat meja makan,sambil menunggu member aku, si mat (bukan nama sebenar) bayar makanannya...aku ni jenis yg suka duduk hampir dengan singki @ tempat basuh tangan..mudah sikit untuk membasuh tangan...hulur saje tangan tu..(raja segala malas)
Mat pun datang kat meja, dan letak makanannya lalu pergi basuh tangan di singki yang berhampiran dengan aku....aku dah siap2 tadah tangan ni nak baca doa..x sabar nak makan ayam goreng...uish lazatnya...memang sangat lapar ni..meleleh air liur tngok ayam goreng... dalam ingatan aku hanya ayam goreng je...
Krrookk!!Krroookkk!! hark tui...aku terdengar bunyi yang dikeluarkan oleh Mat..aku pun toleh.. pandang ke arah Mat...aku lihat Mat sedang berusaha keras untuk mengeluarkan sesuatu...dan hasilnya cecair warna hijau + sedikit kuning...Ish Mat ni potong stim r...hilang selera makan aku.. yang dia pegi buang kahak time nak makan ni apasal???selepas tu boleh plak tu dia duduk depan aku sambil makan dengan gelojohnya...siap kata.."kj cepat r makan, dah nak masuk kelas ni??"..ish mat ni..x ada perasaan langsung...aku x jadi makan...puasa sunat aku ari tu..huh..apa jadi dengan ayam goreng aku??aku bg mat makan lah..Bye ayam goreng aku...sejak ari tu aku membuat keputusan untuk berpisah dengan singki...dah tidak duduk dekat dengan sinki lagi...

Wednesday, January 14, 2009

Aku, lelaki kurang normal & My girl....

Kepada semua yang bergelar LELAKI, kalau ada perempuan cakap macam ni, so korang kena paham-paham la apa yang diorang maksudkan ye. Perempuan ni penuh dengan kelembutan dan ayat yang tersirat.Ye lah, perempuan la katakan…Aku plak jenis yang LURUS, x faham ayat yang berkias2 huuhu

Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu...klu you jawab budak perempuan tu kena lah...
Lelaki kurang normal jawab: You lagi lawa daripada dia..
Aku jawab: Secara jujurnya budak tu lagi lawa tp dia bukan my type..i suka macam you chuby2, sedap peluk...(cakap jujur, x baik tipu huhu)
_____________________________________________

Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi: Jom la pi makan. Lapar sangat ni!
Lelaki kurang normal jawab: belum..I tahu you mesti dah lapar..Jom kita g makan nak...
Aku jawab:Belum lagi...tapi x pe lah I tahu you on diet...jadi I sama2 berlapar dengan you.. (jimat duit, klu makan mesti kena bayar harga utk 2 org)
_____________________________________________

Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
Makna tersembunyi: Belikanlah satu untuk I.
Lelaki kurang normal jawab: I belikan untuk you...you ambil je yang mana2 berkenan..
Aku jawab:Ish x lawa r...baju gaun ni x ada poket pun (sebut je apa2 kekurangan baju tu dan cepat2 berlalu pergi)..susah you nak simpan duit syiling nanti..
_____________________________________________
Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la...
Makna tersembunyi: Tolong la picit kepala I.
Lelaki kurang normal jawab: I picitkan kepala you ye..
Aku jawab: Nah duit ni, pergi la beli panadol kat kedai depan tu...
_____________________________________________
Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Nak masak, basuh kain-baju lagi…
Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong I basuh kain-baju sekali, yek.
Lelaki kurang normal jawab:Awak g siap2, kita makan kat luar je..nanti balik I basuhkan baju2 tu..
Aku jawab: You rehat la dulu...nanti dah hilang letih tu..you bangun masak n basuh baju la..
_____________________________________________
Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik, memahami bla bla bla…
Makna tersembunyi: Hish… I rasa macam minat sesangat kat you la… Rasa macam nak jadi awek you je.
Lelaki kurang normal jawab: I pun suka berkawan dengan you...You pun baik, memahami bla bla bla…(sama seperti apa perempuan tu kata cuma tambah 'pun' je...ingat ni pertandingan copy ayat ke???)
Aku jawab: Jangan r puji2 lebih...nanti kembang plak I hahahah
_______________________________________________
Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.
Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Bagi banglo 3 tingkat 1 biji...BMW keluaran terbaru 1 bijik dulu sebelum nak menikah lagi satu.
lelaki kurang normal jawab: I x kan kahwin lagi satu...you je satu2nya dalam hati I.
Aku jawab:I nak kuar jap, nak g jabatan agama..nak ambil borang kahwin lagi satu supaya you sign ye...I dah lama tunggu you bg kebenaran ni...
_______________________________________________
Kalau perempuan kata : dah lama rupanye kite bercinte ekk..
Makna tersembunyi : cepat2 laa pinang I....I nk kawin nihh...[tersengeh2 malu]
Lelaki kurang normal jawab: I akan hantar pinangan hujung minggu ni ke rumah ibu bapa you yer..
Aku jawab: Ala you ni..kita baru jer bercinta 5 tahun...kita genapkan je lah 10 tahun k..

Tuesday, January 13, 2009

Undian Terakhir...

Hari ni merupakan ari terakhir aku mengundi dalam pilihan raya..Ish Pilihan raya apa ni?? Mesti korang ingat aku ni dah x siuman kan??Hish..bukan pilihan raya kat Kuala Terengganu tu..aku pun x pernah jejak kaki lagi kat situ..tapi teringin nak turun kat sana r..ni pilihan raya kampus (PRK) UTM yang berlangsung ari ni...penuh bangunan fakulti dengan poster calon2 yg bertanding...kira PRK kali ni meriah, kerana berlaku pertembungan hebat diantara Gelombang merah (evolusi mahasiswa) dengan gelombang oren (promahasiswa)..kira berlaku Tsunami kat UTM ni r...
Aku punya semangat pergi mengundi awal pagi lebih kurang dalam pukul 9 pg..pusat mengundi x buka lagi tu...jadi aku g makan dulu, kemudian baru mengundi..aku dapat no giliran yg ke 110..aku diminta untuk memilih 3 calon dari 5 utk calon fakulti, dan 10 calon dari 23 untuk calon umum...aku ni x ada r peminat fanatik kumpulan merah atau oren...aku mengundi sebab diri calon itu sendiri..and sorry to say, aku mengundi kesemua calon oren untuk calon fakulti dan untuk calon umum agak seimbang r..
Bila nak keluar dari pusat mengundi, biasanya pengundi dari fakulti mekanikal mesti ada dapat something...biasa r..pengundi fakulti ni yg paling liat nak mengundi, jadi terpaksa membuat tawaran hadiah2 menarik...tahun2 lepas ada pelajar yang dapat tiket kapal terbang g langkawi... aku harap tahun ni aku dapat huhu...aku tgok no bertuah tu adalah 111...argh melepas aku..aku merajuk, membawa diri dan membuat keputusan, ini lah undian terakhir dari aku...uish aku bkn senang2 nk merajuk, hati kental ow..ni sebab, aku dah last semester...dah x ada kesempatan untuk mengundi lagi haha...apa2 pun undilah calon yang berwibawa, supaya membawa masalah yang kita hadapi ke pihak atasan..selamat mengundi!!
p/s: nak cuba campurkan air sirap (merah) dan air oren....sedap ke huh??

Monday, January 12, 2009

Argghh...Dia telah meniduri aku..

Argghhh...Alamak!! terbangun lewat plak ari ni...ish jam dah menunjukkan jam 7:45 pagi..ada kelas pukul 8 plak ni...ini lah akibatnya kalau tidur jam 6 pagi (bukan sengaja tidur lewat tp petang semalam marathon tido 8 jam, jadi mata x ngantuk)..isk kena cepat siap ni..mandi ala kadar je lah...asalkan basah dan x ada bau..huhu...

Aku sampai kelas dalam 8.10 pagi (ni first time tau aku terlewat untuk semester ni haha)..aku masuk dengan selamba, sambil tunduk muka..ahaha biasa r muka masih macam baru bngun tido..kena cover r..kelas sampai pukul 11..dalam kelas asyik terbayangkan katil je..ngantuknya..

Habis kelas, member ajak makan plak..makan sambil borak2..sedar2 dah pukul 12..isk nak balik ni, nak tido (xkisah la walaupun baru lepas makan)...baru je landing x sampai 5 minit, member aku ajak plak g giant...pergi membeli belah..aku ikut je lah..balik semula bilik dalam pukul 2..

Mata dah x tahan ni...cepat2 aku buka pintu, n golek atas katil..tidur...dibuai mimpi2 yg indah, bukan mimpi basah k...tiba2 aku tersedar dari tidur,aku terasa seperti ada makhluk tidur di sebelah aku, banyak bulu plak tu..Euw..aku cepat2 bangun dari katil..Pelbagai persoalan bermain di kepala aku..ish apa yang dia dah buat pada aku, masa aku tidur??..Berani dia meniduri aku??Dia mesti bertanggunjawab atas semua ni??Dia buat seperti tidak ada apa2 berlaku... tensennya!!! Malah memujuk aku dengan manja untuk sambung tidur dengannya...Persoalannya adakah aku masih teruna??..


ni lah 'dia' yang berani meniduri aku

Dia merajuk coz aku x nak tido dengan dia

The moral of this story adalah jauhi perbuatan zina dan belajarlah bersungguh2..

Sunday, January 11, 2009

Ayat Tackle Dulu2 Vs Ayat Tackle Aku huhu

Ayat Tackle Dulu2
1.Hai, boleh berkenalan?
-selalu di gunakan oleh pihak lelaki apabila ternampak gadis yang berkenan di hati...Klu aku jadi gadis tu,aku reject terus...lelaki tu mesti nak berkenalan sebab rupa nyer....
VS
Ayat Tackle Aku
1. Hai, Awak nie Mira (sebut je nama mana2 girl) kan kalau saya x silap??
-Klu girl tu kata "saya bukan mira", cakap r oh maaf saya ingat awak ni Mira kawan saya dulu..muka awak nampak sama r...pastu pandai2 lah sambung ayat ye..terus berbual uhuhu
________________________________________________________
Ayat Tackle Dulu2
2.Larilah laju sikit!
-Ayat ni biasanya digunakan oleh lelaki apabila girl sedang beriadah atau joging di taman, sedangkan lelaki tu duduk melepak di bangku taman bersama teman2..hahah
VS
Ayat Tackle Aku
2.Hai, boleh saya temankan awak jogging??
-Ala be gentleman r..jangan takut dia kata kan tidak..klu girl tu kata tidak pandai2 la korang takutkan dia..contohnya "depan tu banyak anjing liar bahaya jogging sorang2"..huhu
______________________________________________________
Ayat Tackle Dulu2
3.Hai, boleh tak i mintak nombor you?
-Ayat yang paling popular digunakan di majlis2 keramaian.
VS
Ayat Tackle Aku
3.Hai, minta maaf,awak tahu x nie no sape (sebut no hp sendiri)?
-Pastikan sebut berulang2 kali no hp sendiri tu, sehingga dipastikan girl tersebut dapat menghafalnya...Bila girl tu masih kata tidak tahu..baru beritahu itu adalah no hp anda...anda akan dapat melihat respon yg positive darinya...gurl kan suka guy yg humor...betul x??
______________________________________________________
Ayat Tackle Dulu2
4.Hai, kawan saya disana tu kata awak cantik! Dia nak berkenalan dengan awak..
-selalunya berlaku di parti atau majlis sosial.

VS

Ayat Tackle Aku
4. Hai, saya KJ..saya rasa tertarik sejak first time melihat awak..Saya ingin berkawan dgn
awak. Sudikah awak berkawan dengan saya??
-Sekali lg Bro, klu nak tackle be gentleman r..kalau seseorang lelaki tu hantar kawan sebagai wakil,nampak seperti dia tidak serius nak berkenalan dan seorng lelaki yg x berani..Silap2 hari bulan, kawan yg dihantar tu yg dapat tackle that gurl.
p/s: Pada pandangan korang ayat tackle mana yg lebih baik???hhuhuhu.

Saturday, January 10, 2009

Aku dan kamu....

Aku tidak pernah mengimpikan untuk mengenalimu...jauh sekali untuk bercinta denganmu... bukan kerana kamu tidak sesuai dengan aku atau aku jual mahal, demand, BUKAN!! Tetapi aku takut bila bersamamu, membuatkan kamu malu...kamu terlalu cantik seperti Cindarela manakala aku x lah sekacak seperti sang putera...Aku tahu jodoh pertemuan di tangan Tuhan..tapi sampai bila kamu dapat bertahan dengan kata-kata orang??Aku tahu kamu memang terbaik untuk aku, sanggup berkongsi segala kesedihan,kedukaan,kesukaan bersama aku..tetapi aku???kebenaran semua di depan mata...aku dgn kamu bagai langit dan bumi...jauh perbezaannya...walaupun kamu selalu memberi aku semangat dan kata2 perangsang tetapi aku tahu ia hanya untuk hiburkan hatiku saja..
Entahlah...tetiba aku terasa untuk melayangkan warkah ini sahaja agar terluah segalanya... terasa ringan sikit beban yang ditanggung..Maafkan aku kerana terpaksa mengangkat kaki, mengundur diri dari hidupmu.. Wahai cindarelaku, aku ingin berterima kasih kepadamu, kerana telah membantu aku, mengenali erti cinta walaupun sekejap. Aku berharap kau teruskan pencarian sebenar Mr cindarela mu.Tak perlu ditunggu dan mengharap apa2 dari aku kerana aku bukanlah putera yang kamu cari.



MySpace Flash Toys

Friday, January 9, 2009

Surat Rasmi-cara minta kahwin lagi..

Hari ni mata aku susah plak hendak lelap...biasanya pantang nampak katil terus tertido..esok dah lah ada kelas BI pada jam 8 pagi...kang x bangun plak..ish!! Tetiba aku terfikir plak hendak check email..ala dah alang2 aku x tahu apa nak buat.. sebenarnya aku ni jarang membaca email, terutamanya yg foward2 ni..just tgok sepintas lalu je...sedang aku mengemaskini kotak email aku...aku terbaca satu email yang dihantar oleh kawan lama aku...tajuk macam menarik je..."Surat rasmi-cara minta kahwin lagi"..Korang jangan salah anggap pada aku, aku ni jenis yang setia pada satu hahahha...agak kelakar la email ni..jadi aku masukan dalam blog ni...kongsi dengan korang semua...setelah membaca email ini, aku tidur sambil tersenyum...huhuu.

Suami bin Lelaki
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

31 April 2006

Puan,

PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Perkara di atas adalah di rujuk.
2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya. Buat masa ini kuota yang telah di isi cuma satu, memandangkan masih ada 3 kekosongan,eloklah jika dapat di penuhi secepat mungkin. Pihak yang akan mengisi satu kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Hana Fazura binti Ramli yangmerupakan setiausaha saya di pejabat. Memandangkan komitmen yang beliau tunjukkan di pejabat amat baik, eloklah jika kita masukkan dia bersama kita di dalam organisasi keluarga kita. Kekosongan yang selebihnya akan di isi di masa akan datang.

3. Untuk makluman pihak puan, yang sebenarnya masalah ini telah lama saya fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis,terpaksalah saya tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye rasa keyakinan untuk mengemukakan permohonan ini. Kini, setelah saya dapat mengeluarkan kesemua duit pelaburan ASB saya, saya merasakan kembalinya semangat saya yang telah hilang selama ini.

4. Permohonan ini amat setimpal kerana dengan kedudukan sekarang ia menguntungkan kedua belah pihak dan juga pihak ketiga. Selama ini hidup kita bahagia sebab jika tidak, manakan mungkin puan dapat menjadi seperti sekarang. Semua yang puan miliki sudah bertambah besar. Kereta besar, rumah besar, rantai besar dan pakaian besar. Jika dulu potongan puan seperti gitar, kini sudah bertukar menjadi drum. Oleh itu, sudilah kiranya dapat kita kongsi bersama insan lain kebahagiaan kita ini.

5. Pihak puan juga dapat menikmati faedah dari kelulusan permohonan ini kerana puan akan tetap menikmati apa yang telah puan miliki sekarang dengan waktu bekerja lebih singkat dan sistem syif akan di perkenalkan iaitu 1 hari kerja dan 1 hari cuti rehat. Waktu bekerja yang selebihnya akan ditampung oleh pihak ketiga. Kebaikan yang puan akan nikmati ialah waktu rehat yang bebas kerana dalam waktu puan bercuti, saya selaku Penyelia tidak akan memantau aktiviti yang puan lakukan. Pada waktu itu saya cuma akan fokus kepada hasil kerja pihak ketiga. Menguntungkan bukan?

6. Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dengan ribuan terima kasih. Saya amat berharap pihak puan dapat meluluskan permohonan saya ini kerana adalah lebih baik jika kita dapat berkongsi kebahagiaan kita ini bersama insan lain. Saya harap permohonan saya ini di balas dengan senyuman penuh keikhlasan dari pihak puan dan tandatangan puan di ataskertas yang saya lampirkan bukannya balingan periuk nasi,pinggan-mangkuk, ketukan senduk dan perkara-perkara yang menyukarkan pihak puan untuk melakukannya.

7. Saya harap puan sudi meluluskan permohonan ini. Hadirkanlah senyumanmu sebagaimana ketika kita menyambut orang baru iaitu bayi kita ke dalam keluarga kita 10 tahun lepas. Situasinya lebih kurang sama dengan masa kini. Kita akan menerima orang baru juga cuma bezanya ialah jika 10 tahun yang lepas kita perlu menjaga dan membelainya dengan manja bersama tetapi kali ini, setiap urusan penjagaan dan belaian manja akan di laksanakan oleh saya sepenuhnya.

8. Akhir kata, saya harap permohonan saya ini dapat dibalas secepat mungkin. Semoga kita bersama-bersama dengan pihak ketiga akan dapat melaksanakan program ini dengan jayanya.

Sekian, Terima Kasih.

"BERKORBAN DAN BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA"

Yang Ikhlas Memohon,
Suami bin Lelaki

Wednesday, January 7, 2009

Rejim Zionis berhati binatang!!!

Sudah lama aku tidak baca akhbar, biasanya hanya mendengar berita di TV saja..itupun kalau makan malam dan kebetulan kafe tersebut membuka siaran berita..Wlupun begitu, aku masih mengetahui perkembangan masa kini seperti apa yang di hadapi oleh penduduk Palestin...Pelbagai bantahan telah dilakukan terhadap Rejim Zionis supaya mengadakan gencatan senjata...walaupun aku ini hanyalah insan kerdil yang tidak mempunyai sebarang senjata dan kuasa, namun jika ada peluang untuk membantu rakyat palestin walaupun peluang itu kecil, aku akan cuba turut serta...Begitulah halnya, selepas solat Jumaat yang lepas (2/1/2009), satu perhimpunan aman bagi mengecam keganasan zionis yahudi telah diadakan bertempat di Masjid Sultan Ismail (MSI),UTM...aku dan beberapa orang rakan turut serta bagi menunjukkan kesatuan umat islam menentang keganasan israel...Selain itu. turut diadakan solat hajat di masjid2 seluruh negara..Kita juga boleh sama2 memboikot produk Israel seperti KFC, Mc Donalds, A&W, Coca-cola, pepsi dan lain2 (rujuk: http://www.infopalestina.com/)




perhimpunan aman mengecam keganasan zionis yahudi di UTM


Pagi ni aku harap ada perkhabaran gembira apabila membaca akhbar2 tempatan..namun begitu harapan aku musnah apabila kebanyakan akhbar2 tempatan seperti Utusan Malaysia dan Berita Harian menyiarkan gambar2 yang menyayat hati di muka hadapan.Rejim Zionis bertambah kejam..KEJAM! Membunuh warga tua yang tidak berdaya dan kanak2 yang masih tidak mengetahui apa2 yang berlaku. Di manakan sifat kemanusiaan di dalam diri mereka??Ini sama sekali bertentangan dengan peradaban dan nilai2 kemanusiaan yang bermoral, beretika & bertamadun.

kanak2 yg x mengetahui apa2 turut menjadi mangsa..(sumber:Utusan Malaysia)



mereka hanya bersenjatakan batu untuk melawan rejim zionis (sumber: Utusan Malaysia)



"YA ALLAH. KAMI BERMOHON KEPADAMU DENGAN RAHMAT KASIH SAYANGMU DAN KEKUASAANMU SEMOGA DIKAU LINDUNGILAH SAUDARA-SAUDARA KAMI DI SANA, BERILAH KEKUATAN KEPADA MEREKA UNTUK MENGHADAPI MUSIBAH YANG TIDAK PERNAH PUTUS SEHINGGALAH TIBA DAN SAAT YANG DIKAU TENTUKAN KELAK. HANCURKANLAH YAHUDI DAN SEKUTU-SEKUTUNYA DARI TERUS MEMBEDIL DAN MEMBUNUH HAMBA-HAMBAMU YANG TIDAK BERDOSA.BANTULAH TENTERA-TENTERA YANG IKHLAS BERJUANG DEMI MEMPERTAHANKAN AGAMAMU DAN TANAH SUCI BAITUL MAQDIS DAN GOLONGKAN MEREKA DIKALANGAN PARA SYUHADA'. UTUSKANLAH TENTERA-TENTERA BANTUAN YANG ENGKAU JANJIKAN UNTUK MENGHANCURKAN MEREKA. YA ALLAH ENGKAULAH TUHAN YANG MAHA MENDENGAR DAN MAHA BERKUASA ATAS TIAP-TIAP SESUATU."

Tuesday, January 6, 2009

Final Semester...

Akhirnya aku kini berada dalam semester terakhir di UTM..InsyaALLAH..jika x ada apa2 yang tersangkut lah...dulu masa mula2 menjejakkan kaki di UTM ni terasa program ijazah selama 4 tahun ini terlalu lama dan berharap ianya cepat berakhir..tapi sekarang rasa sebaliknya pula...mungkin sebab aku suka dengan kehidupan aku di U ni..(bukan sebab ada awek kat sini k huhu)..Untuk semester akhir ni aku ambil 15 kredit iaitu english for workplace (2 kredit), refrigeration & airconditioning (3 kredit), structural analysis (3 kredit), engeneering management & safety (3 kredit) dan Projek Sarjana Muda 2 (4 kredit)...setakat ni x terasa nak sambung buat Master lagi bila habis degree ni...terasa nak keje n cari pengalaman sebanyak mungkin (x tahu r dicampak keje kat mana nanti)...bila dah semester akhir ni, aku terasa amat sayang pada UTM n kawan2 aku...yelah pas ni mungkin dah x ada peluang jumpa mereka lagi..semua membawa haluan sendiri..terasa gak nak puas2 ronda U dan Johor ni nanti kempunan plak huhu..dah last sem ni nak skor result gempak2 r...jadi all the best utk semua pelajar 4 SMM...dah berjaya nanti jangan lupa kat aku plak ye...still keep in touch k...bukan touch and go k huhuh

Monday, January 5, 2009

Selamat pagi cikgu!!

HARI ini bermulanya sesi persekolahan di kebanyakkan sekolah seluruh negara kecuali Kedah, Kelantan dan Terengganu yang telah memulakannya semalam. Teringat aku kenangan ketika belajar di sekolah rendah (sekolah kebangsaan AU keramat) dan sekolah menengah (sekolah menengah kebangsaan taman setiawangsa) suatu ketika dahulu. Pelbagai kenangan sama ada pahit atau manis yang masih tersemat kemas dalam fikiran aku..



Sekolah Kebangsaan AU Keramat (SKAUK)......

Keadaan riuh di sekolah rendah dengan pelbagai ragam kawan-kawan yang baru melangkah ke alam persekolahan, ada yang menangis, ada yang nakal, ada yang gembira..x kurang juga dengan ragam ibu bapa yang mengalahkan ragam anaknya..aku ingat lagi, masa tu aku x nangis..biasa la dah tersemat dari kecil, lelaki x elok menangis..betul ke?? Hari demi hari berganti, aku bersekolah seperti biasa..pelbagai perkara aku lalui..aku menjadi pengawas ketika darjah tiga, wakil sekolah dalam badminton, pancaragam sekolah dan banyak lagi...subjek yang aku paling suka adalah matematik...aku ingat lagi, setiap ari sebelum aku dan kakak aku melangkah kuar dari rumah untuk pergi ke sekolah, mak dan ayah aku mesti mencium pipi kami dan berpesan supaya belajar rajin2...sehingga lah sekarang aku dah melanjutkan pelajaran kat u..aku akan ingat pesanan mak dan ayah aku..bagi ayah aku, pantang kalau anak2 dia jatuh kelas mean dari kelas atas jatuh kelas bawah, pasti kena marah punya..tp masa darjah enam nak UPSR aku jatuh kelas, dari kelas no 1 ke kelas no 6..tp aku bersyukur sangat sebab jatuh kelas...banyak aku pelajari...kat kelas ni lah aku kenal erti persahabatan sebenar...tiada perbezaan yang diwujud, semua sama saje....dan aku seronok belajar..aku ingat lagi ketika ramai yang memperlekehkan kelas ni kerana kelas belakang, tp kami pelajar kelas ini dah membuktikan sesuatu..kami berjaya menang banyak pertandingan dalam minggu matematik, membuat sandwich (kh),menulis esei sains, kelas terbersih beberapa minggu, dan pelbagai lagi..rasa sangat seronok jika dapat kembali semula ke waktu itu..aku rindu pada korang semua dan kenangan masa kita darjah enam..khairi, rizal, amylea, yushairi, liyana, anura, dan semua pelajar Tahun 6 Raya 1998. Jika korang terbaca blog aku ni sila lah contact aku ye...Aku juga ingin berterima kepada semua cikgu yang telah mengajar aku sehingga berada pada tahap ini..tidak kenal erti penat, mengajar dari pagi sampai ke kelas malam...aku pernah pergi melawat kembali ke sekolah ini. hampir kebanyakkan cikgu ketika itu sudah tiada...mungkin telah berpindah ataupun bersara...kepada adik2 yang masih belajar, hargailah zaman persekolahan anda...belajar lah bersungguh2..


Terima kasih cikgu.


p/s: nak tahu kenangan aku semasa berada di sekolah menengah???coming soon.....

Madah Cinta......

Semester baru sudah bermula seminggu. Bilik aku kat KtR ni masih x di kemas lagi. Jadi aku ambil lah peluang hujung minggu lepas untuk mengemas bilik. Sedang aku kemas bilik n susun2 fail aku terjumpa lah satu keratan majalah yang berkaitan madah cinta huhuu...aku x ingat mcm mana ada keratan tu..keratan tu x diguna oleh aku untuk mengayat awek eh..aku kan baek huhuhu.Di sebabkan aku tersangatlah baik, aku ingin berkongsi madah cinta tu dengan korang... Madah cinta ni amatlah berguna bagi lelaki-lelaki yang kering idea untuk memikat (ala2 Dr. Love plak haha), pasti cair perempuan kalau tgok korang bermadah...(aku x pernah cuba lagi, klu x berkesan jgn marah ye hehe)....

1. Cinta tidak pernah meminta,ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan
tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada
cinta di situ ada kehidupan.Manakala kebencian membawa kepada
kemusnahan.


2. Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia
meninggal dunia, lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta
itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan
dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya

3. Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang
salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti
bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.

4. Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia
tidak berada disisi kita.

5. Manusia tidak jatuh ke dalam cinta dan tidak juga keluar dari cinta. Tetapi
manusia tumbuh dan besar dalam cinta.

6. Cinta itu apabila kamu bertemu dan membuat pilihan yang tepat.

7. Semua orang punya rasa cinta. Tetapi tidak semua orang merasai cinta. Setiap
orang pernah bercinta. Tetapi tidak semua mampu mengecapi bahagia.

8. Kejarlah cita-cita sebelum cinta, apabila tercapainya cita-cita maka dengan
sendirinya cinta itu akan hadir.

9. Cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan
diperlukan. Apa yang buta ialah bila cinta itu menguasai dirimu tanpa
pertimbangan.

10. Cinta ibarat pasu antik ia sukar ditemui, sukar diperolehi tapi mudah untuk
jatuh berderai.

11. Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh
hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu tiada guna sesalan
kerana perginya tanpa berpatah lagi.

12. Sungguh menyakitkan menyintai seseorang yang tidak mencintaimu tetapi
lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah
memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

13. Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh
menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi
nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.

14. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi mambangkitkan kekuatan.Cinta
bukan mengajar kita menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan.
Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat.

15. Jangan melarikan diri dari cinta apabila ia berada di hadapan kamu. Jangan
melarikan diri daripadanya kerana suatu hari nanti kamu pasti akan teringat-
ingatnya kembali dan menyesali perbuatan kamu itu.

p/s: Selamat bermadah

Sunday, January 4, 2009

Salam tahun baru 2009...

Salam Tahun baru..ari ni sudah ari ke empat kita dalam tahun 2009 dan seminggu dalam tahun 1430 hijriah....Sori geng sebab hampir sebulan x update blog...biasa r cuti semester kita kena cuti puas-puas (sebab tu lah berat badan aku naik; makan tido pastu makan balik n tido hehehe), berbalik kepada tahun baru, walaupun kita berasa teruja dan seronok menyambutnya sama ada di dataran atau mana-mana je (aku sambut atas katil je sambil layan movie huh..), kita perlu memandang ke belakang mengimbas kembali sepanjang 2008 untuk muhasabah diri...Bagaimana dengan tahun 2008 korang?? adakah kita telah melakukan yang terbaik sepanjang hidup ni, menjadi rakyat dan ummah yang berguna?? jika belum kita kena meningkatkan usaha lagi untuk tahun nie bagi menjadi yang lebih terbaik...

Ni la Citer yang aku tngok pada malam tahun baru..

Dan seperti biasa bila masuk tahun baru je, secara automatik kita akan tanam azam baru, betulkan??aku pun x terkecuali..azam tahun baru aku nak belajar bersungguh2, biasa r dah last semester baru dapat kesedaran huhu n menjadi insan yang berguna.(selain berusaha turunkan berat badan hahaha)...aku nak my parents menangis sebab bangga dengan aku, bukan menangis sebab kecewa dengan aku...aku akan berusaha mencapai azam ni supaya x r jadi mat jenin moden yg hanya kaya dengan angan-angan indah saje...selamat Tahun Baru!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...