nak ikut.....

Sunday, October 28, 2012

Lampu hijau


Pagi tadi….

Sementara menunggu adik beradik aku bersiap untuk balik ke KL….Aku menonton TV….leka melayan cerita sempena hari raya korban… dan tiba-tiba, emak aku bertanya…

“Angah bila lagi??”

Mata aku masih tumpu pada kaca TV…Senyap tidak membalas pertanyaan emak aku…kusyuk mengikuti jalan cerita di TV…

Dan emak aku menanya kembali….mungkin beranggapan aku tidak mendengar pertanyaannya itu tadi..

“Angah bila lagi??”, tanya emak aku..

“Bila lagi apa,ma??”, aku seolah-olah tidak faham soalan emak aku itu..eh memang aku tidak faham!! Blur sekejap…

“Yela, bila lagi mama nak bermenantu??”

“Ohh….”, aku menyahut…tetapi kata-kata aku telah dipotong oleh kakak aku…

“Adik kita ni dulu yang akan langsung….tengok asyik gayut je”, celah kakak aku

“Eh mana boleh, dia masih kecil lagi bla bla bla bla”, emak aku terus membebel…. Sampai lupa pertanyaannya pada aku

Aku terus sambung menonton TV….sambil tersenyum…

“OK dah dapat green light!!!”, bisik hati aku….

p/s(i): Lindungilah keluarga aku dan jauhilah mereka daripada anasir-anasir jahat… Kerana sesungguhnya engkaulah Maha Berkuasa….

p/s(ii): Dalam melakukan sesuatu, pastikan mendapat keredhaan Allah dan ibubapa…baru hidup sentiasa bahagia J

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...