nak ikut.....

Thursday, October 25, 2012

Mana Lembu??

Aku menjadi pelik….

Kemana hilangnya sekumpulan lembu yang biasa lalu di belakang rumah aku ini.. melalui kebun pakcik aku….. Sudah seminggu aku tidak di ganggu…

Dulu kebiasaannya, apabila aku bangun pagi..dalam pukul 6 pagi…aku pasti diganggu lembu-lembu itu apabila menuju ke bilik air…Cuba bayangkan, aku duduk dirumah kampong yang rekaannya macam dulu-dulu punya…bilik air terletak dihujung belakang rumah ...diperbuat daripada kayu… jadi dalam perjalanan ke bilik air, kita boleh lihat pemandangan luar yang gelap gelita….tak nampak apa pun….maklumlah, awal pagi kan…lagi pun rumah kampong dulu-dulu, kayunya jarak-jarak…

Dan biasanya, apabila aku sedang mengambil air sembahyang, lembu-lembu itu akan membuat bunyi……

“”Mmooooo”, lembu-lembu itu mengembu

Cuba anda bayangkan perasaan aku ketika itu….terasa hendak gugur jantung…terkejut!!! Walaupun, aku berbadan besar….sasa..tapi perasaan takut tetap ada dalam diri aku walaupun sedikit hehe….

Terus dapat carutan percuma dari aku…”LEMBU KAU!!!”, hahaha

Dalam kes ini, binatang pink ekor kontot itu tidak bersalah, jadi aku tak boleh sebut “BAB* kau” hahah… dan kebiasaannya juga, pada pagi-pagi begitu, akan terdengar jeritan daripada pakcik aku jika ada lembu-lembu di kebunnya..

“Habislah kebun aku!!!! Habis lah nenas aku!!!”

TAPI sejak seminggu ini,

Waktu pagi aku terasa sunyi….kemana hilangnya lembu-lembu itu?? Adakah lembu-lembu itu menyorok?? Maklum lah, esok kan hari raya korban… Mungkin waktu pagi aku akan menjadi bising kembali selepas seminggu nanti… hehe

p/s: Selamat hari raya korban… apakah pengorbanan terbesar yang pernah anda lakukan??

3 comments:

Ooh Deo said...

hehe.. lembu tu dah get ready la..

cik kiwi's said...

selamat hari raya aidil adha. kalau lah lembu korban kite demok mcm tu. warghhhh. kenyang setahun

Unknown said...

Selamat hari raya azstory dan Cik kiwi :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...