nak ikut.....

Friday, February 13, 2009

Adakah aku kurang peka??

Adakah kaum adam ni kurang peka terhadap kaum wanita terutamanya kekasihnya?? Aku rasa TIDAK sama sekali…Cuma ada SESETENGAH wanita ni yang selalu meminta lebih2 (mungkin sebab nak manja2 kot..uish)… aku tak menafikannya kerana aku pernah alami situasi ini…dimana aku dikatakan kurang peka…

Gurl : Awak tahu besday saya??
Aku : Mestilah tahu…besday awak pada 31 oktober setiap tahun kan…awak kan selalu sebut x kan saya boleh lupa plak…
Gurl : Bagus la awak ni..awak tahu bila kita mula2 berjumpa?
Aku : Kita mula2 berjumpa kat kedai makan…masa tu saya slalu tgok awak..bukan apa, saya tgok nasi dan lauk awak penuh satu pinggan tu…boleh habis ke??
Gurl : ish awak ni nakal la…Awak tahu tak saya suka makan apa??
Aku : Mestilah tahu, awak suka sangat makan aiskrim…bila nampak aiskrim awak mula lah lompat tergedik2..

Selepas aku dapat menjawab beberapa soalan gurl dengan baik dan konsisten…aku terperangkap dengan soalan terakhirnya…

Gurl : Awak tahu tak bila besday mak I??
Aku : Erk?? Soalan jenis apa ni??
Gurl : Awak ni x peka lah!!

Adakah ini merupakan kesilapan aku?? Bingung memikirkannya..

p/s: Situasi diatas benar2 berlaku…tapi telah diolah dengan baik bagi mengelakkan sesiapa saja dari tersinggung huhu.

13 comments:

~d!b@~ said...

ermmm ok..
utk situasi kj kat atas tu, xleh la nak cakap kj xpeka tp..

mostly, obviously, lelaki memang KURANG peka.. tu je!
~lalalalala :P

epol said...

perlukah peka untuk benda yang bukan keutamaan..?(kecuali mengikut situasi dan keadaan)..peace :p

Cikgu Ije said...

sila hafal segala bday famili member gf ye. ehe

Anonymous said...

hahaha.. sume lelaki peka laa.. tp dorg ni sgt simple.. so.. benda2 kecik gitu pun tak kan laa nk terasa.. gtau jelaa.. rini bezday mak i.. u tak nak ucap ke?? haa.. kn senang.. lelaki tak gaduh2 pening pale.. pompuan tak gaduh2 nk terasa.. give n take laa.. adusss... hehehe

Unknown said...

haha..31 okt tu bevday aku...huuu..
lelaki bkn tak peka..
tapi xnak amik tau..
huuu~~

aku mekanikal manufacturing!kj kenal milin?dak auto..

IdaAnuar said...

salam singgah...ada benda lelaki memang peka,ada jugak tak...girl pun sama jugak.bukan sume benda boleh ingat

mhmdzlzm said...

erm...actually aku pun tgh mnghdpi mslh yg same la...n aku x suke arh bile prmpuan pakse2 buat bende aku x suke ni. kene lyn gak ke?

Kapten Luffy said...

nasib baik dia tak tanya besdey nenek dier... hahaha

Anonymous said...

no comment...tapi yang pasti kaum adam dan hawa diciptakan Allah dengan sempurna..kekurangan dan kelebihan yang timbul adalah berdasarkan penilaian manusia semata-mata yang mana dipengaruhi oleh hawa nafsu...wallahualam

equals D said...

ahhaha. lawak. sesetengah lelaki memang kurang peka. tp pempuan yang tanya pasal birthday family dia, kurang siuman. hahaah xD

Anonymous said...

emm..btol..
tapi bg aku
2 2 xpeka laa..

p/s: aku pnh tnya my ex-bf la... i ckp kat die..
np xingt nm my mum n my dad????
last2 die lak tnya aku.. np aku lupe nama mum die..hahaha..

mmg due2 lupe n xpeka daa

Anonymous said...

erm....peka biar bertempat... cm over lak kalu tnye 1 family nyer bsday.. hihi
biasa nye gurl suke igt bende kecik2 cm tarikh2 tertentu..ade kwn aku ni igt tarikh die clash lg hoho
lelaki lak x bape amik kisah sgt bende2 remeh cm ni...sebijik cm adik aku..kn kn kn k rul..

aizul marcello said...

pompuan memang suka aiskrim pon!~ hahaha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...