nak ikut.....

Saturday, April 25, 2009

Kerana Kelab Penyayang UTM

Entah lah tetiba dalam kesunyian malam ini..jari aku rajin menekan papan laptop ni..meluahkan segalanya mengenai kelab penyayang UTM…Kelab ini sudah banyak mengubah hidup aku…banyak kenangan aku bersama kelab ini…ada pahit dan manisnya…dari dulu aku yang pendiam…kini aku tidak berhenti bercakap…dan bila aku diam, mesti orang ingat aku demam…Kenapa aku masuk kelab penyayang?? Cuma 1 je,aku masuk kelab ni kerana aku suka kanak2…aku suka jika diberi peluang mengajar di rumah Barkat (rumah anak2 yatim)…tapi bukan mudah untk mendapat peluang itu…aku dapat mengajar disitu pun selepas 3 tahun aku dalam kelab ini…

setelah aku berdaftar secara rasmi sebagai ahli, aku hanya diajar join program makan2 aje…dinner sana dinner sini…dah la aku masuk tanpa ada kawan2 lain…hanya aku seorang saja…aku masih ingat lagi ketika aku pergi dinner kat dewan jamuan…tema yang dimsj kpada aku adalah kemas dan sopan…aku pun pergi dengan hanya memakai baju kemeja hitam, berseluar jeans dan bersandle…bila aku masuk ke dewan jamuan tu, mata semua tertumpu dkat aku…aku seolah2 salah tema…rasa nak balik pun ada…tema sebenarnya adalah elegan dan sopan…pakaian aku mlm tu kalah dgn pakaian waiter…aku duduk je di kerusi belakang…sebab aku x ada teman..tetiba datang seorang gurl ni dkat aku…dia ajak aku duduk semeja dgnnya…borak2…aku memang x kenal dia…tp dia sgt peramah…mlm tu berlalu dengan aku berteman.. klau x de gurl tu aku x tau mcm mana mlm tu…

bermula dari situ, aku mula aktif dengan kelab penyayang..macam2 program telah aku sertai…dari berkayak, induction camp, jualan pesta konvo, khidmat bakti perkampungan orang asli, GEGAR U,kursus fasilitator dan banyak lagi…Namun bgtu aku tidak lagi berjumpa dengan gurl itu lagi…mungkin dia telah grad kot sangkaan aku…dari kelab ini, aku telah mendapat ramai kawan dari fakulti dan kolej lain…mungkin x pernah terlintas dalam fikiran yang kita akan menjadi kawan…semua itu ketentuanNya…dan kini perpisahan yang akan terjadi tak lama lagi juga adalah ketentuanNya…Buat kali terakhir, aku terlibat dengan program Kelab Penyayang…aku menjadi pemantau bagi Malam 1000 bintang…iaitu satu malam yang menghargai budak2 final year seperti aku.. aku bersemangat dengan program ini, sebab ia adalah 1 malam yg menghimpunkan ahli2 kelab penyayang yang aku pernah bekerjasama…dari yang junior sehinggalah senior…dan aku x sangka, yang aku akan berjumpa kembali dgn gurl itu…dia masih mcm dulu…tetap peramah…rupanya dia pun akan grad sama dgn aku..

entah lah aku rasa sayang nak tngalkan UTm dan Kelab Penyayang ni..aku dapat beberapa msj dari ahli kelab yg mengatakan diorang sedih nak berpisah… aku tahu mereka ikhlas menyayangi dan bersahabat dengan aku…menerima aku seadanya…dan aku pun menyayangi persahabatan yang di berikan itu..aku berharap perhubungan yang terjalin ini akan kekal selama2nya…

18 comments:

yanna yazed said...

kj... kamu buat aku nk nngs... till the end, i wont forget u...

tp... sape gurl tuh?????

KJ-kun said...

gurl tu??
nanti aku bg tahu...
tp memang aku berterima kasih sgt kat dia...
klu dak aku terasa terasing malam tu

firdaus a.k.a mota said...

yanna nak nagis?? ishh3x.. jgnn..jgn nangis sorang2x...nangis ramai2..hahahah..

KJ..u can be ahli kelab penyayang seumur hidup..welcome to the club..

KJ-kun said...

a'ah la abg mota...
lupa plak bleh masuk alumni..
hehehe
dapat rasa jadi alumni plak pas ni

yanna yazed said...

uhuk2... abg mota... jgn kutuk yana... nngs b'derai2 ni... dr strt bc smpi kini. uhuk2...

kj, u xdtg utm jnguk2 kami... i jmp u, i siat2 babat u jual tepi jln.

KJ-kun said...

Babat??
apa tu??
ada sape2 yang tahu...
aku mcm blur di situ..hahah

yanna yazed said...

huhu... nnt lh kamu kj... u shud thank me... kurus ckt. hehe...

piNky LuCiA said...

babat.. klu tak silap aku.. pukul2 manje kan? hehe.. amboi2 yana.. hehehe

ko syg nak tggal kan kelab penyayang ke syg nak tggalkan gurl 2 hehe ;p

KJ-kun said...

memandai je eh ko pinky lucia...hingin plak yana nak pukul2 manja aku...ko tak tahu pinky lucia perangai yana mcm mana...cuba ko byngkan dia terplih berlakon watak lelaki...cuba byngkan perangai dia hahaha....aku lagi ayu dari dia hahahha

piNky LuCiA said...

eh.. aku ckp tul.. babat digunakan utk pukul bdak2.. tak kan nak pukul bdak2, ko pukul tul2.. itu yg aku bljr dan pelajri.. hehe.. tak tahu laa kot2 cikgu aku tipu aku.. hahahaha

ko ngn yana.. ko lebey ayu? ko kutuk yana eh? hakhakhak.. aku gtahu kt yana..

yana.. yana.. oo yana.. ni kJ kutuk ko ni.. wakakakakaka

yanna yazed said...

yana dtg kini... pukul mnja2?? hehe... btl kta kj tu. aku mmg xde nk pukul2 mnja. aku sepak2 mnja. tp... kj... aku kn dh ulg... jgn asyk di ulg aku jd laki tu. dh kls aku 2org je laki. sape lg nk jd laki. pompuan r... rmai tau jd laki. tp xpelh kj... u ayu, i hnsom. spadan ape... haha... nnt roy dtg mrh aku...

"yana, engat moon tu"

tp kj.. aku tetap mrh. knp ko ngata aku ha???

kj said...

yana betul ke babat tu pukul2 manja seperti kata pinky lucia??babat tu rasanya lemak di tepi pinggang betul tak???hahahha

yanna yazed said...

almk... aku prlu bckup sape ni?

(muka tegang) aku di prsimpangan dilema... =|

Cik As said...

nak jawab..nak jawab....
aku tahu siapa gerangan orang yang dimaksudkan oleh KJ.....
ntah kenapa aku tetiba rasa nk bukak gambar dinner malam pengerat kasih tu..haha
malam tu pempuan yg dok satu meja dengan KJ adalah seorang perempuan berbangsa cina (aku lupa nama dia), Gee, Haja dan Izati...lain2 adalah lelaki.... so aku rsa org yg dimaksudkan tu samada izati @ Gee sbb haja seorang yang agak pendiam.. tp aku rasa org tu ialah Gee kan KJ....hehe...sbb aku tau Gee paling kecoh n dia jarang join pgrm klab slps mlm pngerat kasih tu...kalo betul ko kene blanjer aku abc 1 lg...haha sbb abc lama yg ko janjikan aku blm dapat lagi...hehe..gurau jer..

kj said...

yanna: ko kan sayang aku...jd ko kena backup aku la hahaha

Cik AS:yup tepat sekali..1 markah untuk anda huhu aku nak gmbar masa tu...masa zaman aku kurus hahah

Cik As said...

hahaha...
memang sempoi gila ko masa tu...hehehe
aku nk upload kt sini sebagai bukti tp tk leh...hahaha...

yanna yazed said...

kj... uhuk2... kamu tlh mmbri 1 reason yg amt reasonable utk aku bckup ko...

okay!! sy t'pksa bckup KJ!! sy supporter KJ!!

KJ-kun said...

cik AS: eh jangan la upload kat sini...nanti aku ambil kat ko eh huhuhu

yanna: thanx yanna...hahha
aku x guna taktik kotor ye pinky hahah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...