nak ikut.....

Friday, April 3, 2009

TALENTIME…sebuah filem yang amat menarik..

Aku dan Boy telah pergi menonton filem TALENTIME arahan Yasmin Ahmad pada hari kedua tayangannya (27 Mac) di City Square Johor Bahru..walaupun hujan turun di tengah2 perjalanan, kami tetap teruskan perjalanan menuju ke destinasi…dengan menaiki motor buruk kesayangan aku tu…gigih tak kami??Sesudah sampai di CS, kami terus membeli tiket wayang…agak terkejut gak..tidak ramai orang pada waktu itu…dan sambutan untuk filem ini agak hambar…boleh di hitung dengan jari bilangan penontonnya..Agak sedih lah filem yang berkualiti seperti ini tidak dihargai…

Seperti biasa, aku tidak meletakkan harapan yang tinggi untuk filem Malaysia…takut nanti aku mengalami kekecewaan seperti aku menonton filem “Sayang…You can dance”…Hampeh!! Tetapi filem Talentime ini lain…sangat berkualiti..aku sangat puas hati dengan jalan ceritanya…sehingga mak cik yang duduk di sebelah aku menangis teresak2…aku plak hampir menangis..itupun kalau plot cerita dekat nak ending tue di panjangkan….memang tersentuh perasaan..Untuk filem ini, aku bagi 9 bintang daripada 10.. memang rugi sape2 yang tak pergi tengok…lakonan setiap pelakon amat berkesan…nak tahu jalan ceritanya??pergilah menonton di wayang berdekatan dengan anda yerk…Selamat menonton!!

Aku hampir menangis kat part nie....huhu

8 comments:

Hananeechan said...

best ke cite ni? aritu nk tgk, tapi risau tak berbaloi.
tgk awak bg 9 stars mcm best plak..
oh ye. salam singgah.

Atiqah Adnan said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
best ke?
erm.. nak tgOk juga laa..
dulu last tengok mOvie mukhsin...

hOpe berbaloi ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

panggil aku shEh said...

cuba la kamu bg hint sket pasal talentime ni
alan2 wat entry..kehkehkeh...
best ngat ke?
wuhuww..laki yg mudah tersentuh~
sempat nanges kamu yer....????

kjkun said...

To Hananeechan:Bukan saya sorang je bagi 9 star..ada 2 member gak bagi 9 star..memang best..time kelakar..aku glak x ingat dunia..huhu sampai kena tegur ngan Boy...x kisah r..aku bayar tiket huhu

To Qa:Mukhsin berbaloi tak??x sempat tgok lagi huhu

To Panggil aku sheh: baru nak nangis citer tu dah habis huhhu...

Anonymous said...

sdey sgt k part tu?
hurmm..kompom aku nangis..hukhuk

A a D i I ? said...

btol2..gua sokong!
hehe~

Unknown said...

to red: Memang sedih...cuba ko g tgok dulu filem ni...jgn lupa bawa tisu k

to Aadit: ko ni memang slalu sokong eh..xpernah membantah ke??hahaha

piNky LuCiA said...

waa.. ko pun kata best? deen pun kata best.. kapten pun kata best.. aduhai.. aku kena pg tgk ni.. deen smpai nak tgk 3kali.. ni tak ley jd ni..

adusss... aku sudaa tergoda ngn talentime.. tlg aku..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...