nak ikut.....

Thursday, April 9, 2009

Siapa yang kentut??...angkat tangan

Kentut?? Apa itu kentut? Menurut kamus (aku siap buat rujukan lagi tau)…Kentut adalah campuran pelbagai gas seperti nitrogen, oksigen, karbondioksida, hidrogen, metana (sejenis gas yang mudah terbakar)..yang keluar dari tubuh manusia melalui dubur. Persoalannya, kenapa ramai orang malu untuk mengaku yang diorang kentut??Aku pun rasa malu gak…ntah r…tetiba perasaan malu tu muncul dengan sendirinya apabila aku terkentut…harap2 x ada orang dengar atau terbau..huhu…aku tulis entri mengenai kentut ni kerana..ada seorang kawan perempuan aku ini berani mengaku yang dia kentut.. tanpa rasa malu dan bersalah…kisahnya begini….aku ada satu group discussion…ketika kami tengah khusyuk berbincang tetiba terdengar bunyi kentut…semua orang saling pandang antara satu sama lain…mencari orang yang hendak dipersalahkan…tapi, tetiba gurl ni mengaku yang dia kentut…suasana sunyi tadi terus menjadi bising dengan gelak ketawa kami…aku suka r gurl yg berterus terang hahhaha

Tetapi kentut juga boleh mendatangkan masalah…seperti yang dipaparkan di dalam akhbar berita harian…Seorang pemain bola sepak amatur menerima padah apabila diberi kad kuning kerana mengganggu pemain lawan yang mahu mengambil sepakan penalti dengan cara tidak sopan iaitu kentut dengan kuat. Sepakan penalti itu mulanya diselamatkan, tetapi diambil semula dan ia berjaya disempurnakan. Aku rasa kawan2 pemain tu perlu denda dia, kentut kat muka dia ramai2…elok2 bola tue x dapat dijaringkan… akhirnya dapat menyumbangkan 1 gol.

Tapi benarkah kentut ni mempunyai khasiat?? Aku pernah terbaca satu artikel mengenai khasiat kentut….tapi aku x pernah cuba lagi r… Kentut, jika kerap dihidu boleh menyembuhkan perbagai penyakit berbahaya tapi aku x ingat r dari mana aku dapat sumber ni…tapi betul ke??kalau betul, marilah kita mulakan kempen kentut hour…dari jam 8.30pm hingga 9.30 pm setiap hari..

p/s: Rasa kelakar bila teringat kembali kenangan masa kecil2 dulu…dulu ingat kentut boleh membatalkan puasa…jadi jenuh la tahan kentut tu…haha

5 comments:

ReD said...

jenuh la wei nk tahan kentut time pose..huahuahua

oRcHiD said...

hahaha~
btol la kj..
mse kecik2 dl siap set dlm mind lg..
puase xleh kentut, nnt batal puase.. :P

piNky LuCiA said...

haha.. aku tak pnh dgr pun.. ade ke bdak2 kecik di ajar gitu.. aduhai..

A a D i I ? said...

lepas kentut, buat muka tak besalah. gerenti tader sapa syak. hehe~

H a r i z H said...

kalau dah rasa kentut nak terbunyi, kaver2 la dengan batuk ke, bunyi tarik kerusi kee...

kalau bau busuk, mne ade orang nak cium bontot ko kan?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...