nak ikut.....

Tuesday, May 8, 2012

Siapa artis??


Aku dengar-dengar, satu skim khas untuk artis akan ditubuhkan. Aku bukan nak cerita pasal skim khas itu….tapi aku nak tanya, siapa yang di kira artis??

Sekarang ini, terlalu ramai sangat artis di Malaysia….sudah tidak terbilang dengan jari… ada yang sekejap saja wujud…ada yang popular kerana kontroversi…. Ada yang popular kerana skandal dengan Dato’… ada yang popular kerana bercinta dengan orang muda….artis Youtube….artis rancangan reality dan ramai lagilah….

Dulu masa aku kecik, kalau ternampak artis siap gigih hendak bersalam dan bergambar bagai….sekarang ini sudah tidak heran sangat…walaupun jalan sebelah di Jom Heboh hahahah….Siap artis pula kena senyum-senyum kat kita…suh ambil tanda tangan dia hahah….

Aku masih ingat dulu, masa sekolah rendah….ada satu permainan main teka-teka nama artis…kita hanya perlu letak abjad depan nama artis tu…dan bagi klue sedikit dan kawan yang lain akan teka….contohnya, kawan kita letak Z Z….kluenya..kening terangkat…. yang lain teka la Ziana Zain ke….Tapi rasanya sudah tidak ada game tu heheheh…yelah ramai artis yang tidak popular hahaah

Kenapa artis perlu diberi kelebihan?? Apa bezanya dia dengan orang lain yang bekerja juga?? Kenapa perlu dapat rumah?? kenapa perlu cermin gelap?? Kenapa perlu ada skim khas?? Bagi aku senang saja…. buat je peraturan untuk semua…kalau sesiapa je layak tidak kira dia artis atau pun tidak, dia berhak untuk memilikinya…. Nanti mesti akan orang cakap, artis dah mengharumkan nama Negara… Okay… Kalau macam tu, artis yang memburukkan nama Negara dan yang lebih teruk lagi memburukkan agamanya..apa yang perlu di ambil tindakan???? Tak adil la, kalau yang positif saja di tengok…yang negative dipandang sebelah mata…

p/s(i): Syukur masih ada penglihatan untuk melihat…

p/s(ii): Selalu nyanyi ketika mandi….aku di kira artis ke??? heheh

1 comment:

emma marini said...

Penulisan yang menarik!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...