nak ikut.....

Saturday, October 19, 2013

Kelantan di mata aku….

Akhirnya aku berjaya juga menjejakkan kaki aku di Kelantan… Seminggu pula tu…

Niat aku turun di Kelantan sebab hendak merasa raya di Kelantan dan ingin merasa suasana disana…. Sebelum ini aku dengar macam-macam orang kata pasal Kelantan… tetapi aku ni jenis tidak cepat percaya kalau aku tidak tengok, merasa dan pergi sendiri…..

Aku memandu sendiri pergi ke sana…. Lebih kurang 9 jam perjalanan….

berehat sebentar di pantai dungun...melonggarkan apa yang patut


Setiba aku disana, aku tidak mengalami sebarang kejutan….malah keadaan sebenar adalah jauh dari jangkaan aku… Aku selalu dengar yang Kelantan ni negeri termiskin, tetapi yang aku peliknya kebanyakan rumah-rumah disini agak besar-besar…. Itu aku tidak pastilah sebab aku hanya berjalan sekitar Kota Bahru dan Rantau Panjang sahaja….jadi aku tidak boleh membuat kesimpulan keseluruhan…

sapa doh kawe sini :)


Kebetulan kehadiran aku itu adalah pada Hari raya haji…. Dan aku awal-awal lagi sudah di beri peringatan oleh kawan-kawan aku di Kelantan…

“Kalau kau nak shopping waktu ini, harga barang mungkin mahal….dan pastikan bukan engkau yang bercakap dengan penjual itu…pastikan ada yang pandai kecek kelate bersama kau”

Banyak juga lah duit aku habis dengan membeli-belah…tetapi kebanyakan makanan…itu pun aku nak bagi kat keluarga aku heheh… Antara hasil tangkapan aku ialah jersey, periuk, air kangaroo, budu, keropok, anak patung dan lain-lain… Penuh gak la tempat duduk belakang kereta aku, aku risau dengan pemeriksaan Kastam atau Unit Pencegahan Penyeludupan (UPP) hehe…. Nasib baik lepas!!

Dan aku rasa tidak puas untuk pergi ke Kelantan lagi…. Banyak tempat aku tidak sempat pergi lagi…. Sebab kebanyakan masa aku di sana, aku pergi raya rumah kawan-kawan aku heheh… Terima kasih kepada Ariff, Hazmie, Irfan, Abe, Tuan, Pn Mazlaini, Farah (keluarga-keluarga mereka) dan lain-lain kerana memberi layanan yang baik ketika aku bercuti di sana.

aku sempat singgah TRW Station

Sempat makan nasi lemak di kedai sedara piya @ajihs nasi lemak

Akhir kata, Semoga Kelantan Menang Piala Malaysia!!! (Apa kaitan dengan entri ini?? heheh)

miss vivi aku sudah ada pakaian baru...hehe


Nota kaki : Jangan mudah percaya dengan kata-kata orang, takut ia akan menjadi fitnah…lebih baik kita mendapatkan kepastian terlebih dahulu J

1 comment:

udacun said...

Rumah aku ko xsmpt nk g kn. sob sob sob.. pastikn next time p ag..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...