nak ikut.....

Saturday, November 16, 2013

Mengapa aku tidak tengok filem Malaysia….

Sekarang ini kecoh di akhbar membahaskan kenapa kutipan filem Malaysia semakin merosot..

Aku sebagai penonton biasa ingin memberi pandangan….Aku memang tidak tengok filem Malaysia atau lebih tepat lagi filem melayu di wayang…Kalau aku nak tengok pun, aku tengok di TV atau internet sahaja….lagipun masa Hari Raya pasti akan ditayangkan di TV heheh

Bukan kerana aku tidak patriotik atau aku tidak sayangkan Malaysia

Tetapi aku rasa tidak berbaloi tengok filem melayu di wayang… di mana harga tiket lebih kurang sama dengan filem luar Negara…. Yang lebih berkualiti dan ummppphhh!!!

Kadang-kadang aku merasakan drama di TV seperti cerekarama tu lebih berkualiti dari filem kita…

Dulu aku memang peminat filem Yasmin Ahmad…. Walaupun kebanyakan filem beliau kurang mendapat sambutan…Rasanya semua Filem Yasmin Ahmad aku tengok di wayang hehe

teringat zaman belajar kat U, gigih naik motor dalam hujan pergi tengok cerita ni kat wayang hehe

Dan aku yakin mesti akan ada yang bercakap kat aku

“Kalau kau hebat sangat, kau buatlah filem”

Bukankan industri perfileman kita sudah ada professor dalam bidang itu?? Kita boleh tengok hasil filemnya….


# Inilah kesannya kalau pentingkan kuantiti (kutipan) berbanding kualiti…bukankah apabila ada kualiti, insyaallah ada kuantiti? Apabila membuat filem semata-mata bisnes…..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...