nak ikut.....

Wednesday, January 1, 2014

Biasakan diri

Selamat tahun baru!!!

Azam baru, semangat baru dan kejayaan baru!!! InsyaALLAH!!!

Hari ini aku bekerja, sebab negeri Johor tidak mengambil cuti untuk tahun baru. Disebabkan aku tinggal di Melaka, dan bekerja di johor….Jadi jiran-jiran aku pelik aku kacak bergaya pada pagi tadi…Mereka ingat aku bermimpi apabila aku bersiap-siap hendak pergi kerja pagi tadi… Sampai ada jiran sebelah rumah aku tegur

“Hai angah, hari ini kan tahun baru…mana kerja…”

“Angah kerja kat Johor la makcik, johor tidak ambil cuti tahun baru”

Mereka rasa pelik saja….Dan mungkin mereka akan terus rasa pelik apabila aku bangun pagi kacak-kacak pada pagi ahad lepas ini….Selalunya mereka akan lihat muka aku pada tengah hari, hari ahad heheh Lepas ni, pagi-pagi ahad lagi aku sudah siap mandi…

Maklumlah, Tahun ini…Johor bercuti pada hari Jumaat dan Sabtu…Jadi Hari Ahad akan bekerjalah… Itu yang seronoknya tinggal di sempadan Melaka-Johor hehe….. Aku tengah cuba membiasakan diri untuk bercuti pada hari Jumaat dan Sabtu…. Aku tiada apa-apa masalah dengan pertukaran cuti ini…bagi aku sama sahaja apabila bekerja di Kolej Komuniti…..Hari cuti pun biasanya perlu bekerja… Sama ada mengajar kursus pendek ataupun terlibat dengan aktiviti komuniti setempat… I love my Job!!!

Dan pagi tadi ketika aku masuk ke dalam kelas, ada pelajar bertanya kepada aku..

“Encik sambut tahun baru kat mana malam tadi??”

“Saya di lindungilah daripada perkara-perkara yang melalaikan….saya tertidur awal semalam”, balas aku selamba

Kelihatan muka pelajar aku bengang dengan jawapan aku….heheh


 Nota kaki kanan: Aku sudah senaraikan 12 azam untuk aku capai pada tahun ini….salah satunya kahwin heheh 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...