nak ikut.....

Friday, August 8, 2014

Melampau boikot Mc Donalds

Hari ini hari jumaat….

Anda sudah mula memboikot Mc Donalds? Kalau ye, baguslah harap ia berkekalan….jangan hangat-hangat tahi ayam sahaja….

Sebenarnya, aku setuju usaha memboikot barangan Israel itu….tetapi aku rasa geram apabila ada orang memboikot tidak menggunakan otak….

Ramai yang cuba menunjuk hero….seperti, pergi meludah pekerja-pekerja restoran itu, kenakan pekerja dengan mempermainkan pesanan melalui “lalu pandu”(drive-thru), menghimpit mereka di jalanan, memecahkan cermin kereta yang ada pelekat restoran itu, merosakkan premis perniagaan dan macam-macam lagi boleh lihat di facebook dan akhbar…

Apa nak jadi? Bukankah ia memalukan Negara kita dan agama islam itu sendiri?? Kenapa perlu menghina mereka sebegitu rupa?? Kita memboikot secara berhemah lah…. Betul ada yang kata,

“macam tiada kerja lain, siapa suruh kerja kat situ, kan dah kena”

Mereka bekerja tiada niat pun untuk menyumbang kepada Israel…yup betul, niat tidak akan menghalalkan cara….tetapi cuba bayangkan jika mereka mempunyai tanggungan? Mungkin mereka mengambil masa untuk mencari dan menukar kerja lain…. Bagi la masa…. Ini tidak, mereka pula di caci dan di hina….Aku memang geram je apabila baca di facebook, semua nak menjadi pejuang…tetapi hanya “keyboard warrior”… Tengoklah nanti, kalau kena batang hidung sendiri….beringatlah, hanya Allah yang dapat menentukan orang itu masuk syurga atau neraka….

Tetapi yang aku sangat hairan, kenapa hanya Mc Donalds sahaja di boikot?? Itulah yang menjadi kes, dimana mereka berhimpun memboikot Mc Donalds tetapi menghisap rokok buatan Israel dan meminum air yang juga mempunyai kaitan dengan Israel… Itu dinamakan boikot pilihan!!!! Seperti kes coklat yang ada DNA khinzir….sibuk melaungkan ke sana sini, Babi itu haram tetapi, berpegang tangan bukan muhrim “HALAL”, membuka aurat “HALAL”….dan lain-lain…. Adoyai apa nak jadi dengan dunia ini…..




Nota kaki kanan: Pening memikirkannya!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...