nak ikut.....

Sunday, August 23, 2009

Jika aku tertidur….

Comel sungguh…itulah ungkapan yang aku dapat ucapkan..ketika melihat seorang budak lelaki yang aku rasa berumur dalam lingkungan 4 tahun…Ketika imam membaca doa selepas selesai solat isya’ malam tadi,aku melihatnya sedang bermain sejadah…menggulung-gulung sejadah yang berada di depannya.. aku memerhatikan gelagatnya..dan dia sedar yang aku memerhatikannya… cepat2 dia membuka balik gulungan sejadah itu…aku hanya senyum dan memandang ke tempat lain pula…bila aku sudah tidak perhatikannya lagi…dia mula menggulungkan sejadah itu kembali…dan ia berlaku berulang2 kali dimana jika aku pandangnya, ia akan membuka gulungan itu dan jika tidak, dia akan menggulung kembali… hahah….Tetiba aku rasa pelik, budak itu senyap je…ketika aku cuba memerhatikannya melalui ekor mata aku…rupa-rupanya dia tertidur sambil membaca doa…comel sangat…selesai membaca doa..aku lihat ayahnya yang dari tadi duduk disebelahnya…mendukungnya dan membawa balik ke rumah…kiranya malam tu ayah dan budak itu tidak menunaikan solat terawih di surau…Rasa2nya, kalau aku buat2 tertidur malam tadi….adakah ayah aku akan ajak aku balik rumah juga??haha aku mula memasang niat jahat..

11 comments:

sha89 said...

ala...comelnye tido time baca doa...

bgus2...hrp2 besar nnti jdi bdak baik hehe :)

KJ-kun said...

tu r pasal...ruginya x bawa kamera masa solat terawih...bleh ambil gambar dia hahhaha

ReD said...

ololo... chumil gler la budak cmtuu..hihi..
ko g solat kt surau mana krol??

yanna yazed said...

kj, ak rs klu ko tdo, bpk ko dukg ko blk rumah jgk kot... haha...

KJ-kun said...

red: aku g solat nurul iman la...ingat nak jumpa ko hahahha

yanna: nasib baik aku dah kurus sekarang haha bleh bpk aku dukung ehhehe

yanna yazed said...

kj dh kurus? rugi aku xg jmp ko aritu... tp aku suka ko bagong... huhu... kj gemuk

ReD said...

hoho..ko dtg kol brape?? aku kol 830 br gerak!hihi!bukan jauh pun...

AkuAyie said...

baru nk tnye knapa ko tukar nick. Silap org. hahaa... membe aku lg sorang pon nama blog dia "diari kehidupanku" huhu

kj said...

yana: aku chubby yg sedap di peluk hahah

red: aku gerak 8.45pm hahah...azan je aku merempit la hahah

aku ayie: nasib baik ko x marah2 aku...hhahah salam perkenalan ayie

~RoY @ AzRuL~ said...

aku rasa ayah dia tak angkat dukung dia lar yana...ayah dia guling2 kan ajer..bak kata shin Chan, "GULING-GULING MACAM TENGGILING!" hahahaha..mane ada org nak dukung status bapak org dah ni! hehehe

sweet.ants said...

dpt bygkan comelnyer budak tu...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...