nak ikut.....

Thursday, May 6, 2010

Bunga Plastik = Cinta Palsu??

Aku TERtengok drama melayu dengan emak aku tadi, dalam drama itu, ada babak di mana si lelaki memberikan 3 kuntum bunga ros kepada si gadis…dengan spontan aku mengomel….. ”asyik-asyik bagi bunga ros hidup kalau nak tangkap cintan-cintun…kononnya romantik la tu, baik bagi bunga kertas (means bunga plastic/tiruan) lagi romantik, sebab tahan lagi lama…itu menunjukkan cinta si lelaki terhadap gadis itu adalah untuk selama-lamanya”…TETIBA emak aku pun membalas, “kalau bagi bunga plastic, itu menunjukkan cinta si lelaki itu pun plastic juga” ……aku tersentap….rupa-rupanya emak aku ni banyak pengalaman dan pengetahuan tentang cinta yer…aku kena belajar dari emak aku ni hehehe…

Berikut adalah rahsia disebalik bilangan kuntuman bunga ros (aku sendiri pun baru tahu juga hehehe):-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...