nak ikut.....

Sunday, May 9, 2010

kenangan mu akan selalu di hati

“Selamat tinggal kawan
tidur yang indah
walau kau telah tiada
walau hanya batu nisan sebagai pemisah
tapi kenangan mu akan selalu di hati…..”

Sebenarnya, aku masih tidak percaya dan tidak boleh terima hakikat yang kawan aku, qayum telah pergi selama-lamanya….yelah, bila aku tanya member-member aku yang membawa perkhabaran itu, semua nya tidak pasti …hanya membaca di akhbar dan forward mesej-mesej tu….sedangkan di akhbar, menurut kawan aku gambar yang ditunjuk agak gemuk dan tidak cam mukanya…tapi nama mangsanya serupa dengan kawan aku itu…aku masih mengharap yang mangsa itu bukan sahabat aku…aku cuba call hp nya….line tidak dapat disambungkan……dan aku teringat satu blog yang sentiasa mengemaskini pasal kemalangan. Aku cuba buka dan masih mengharap yang mangsa bukanlah kawan aku itu sehinggalah aku terlihat gambar ini…..

sumber:http://ondscene.blogspot.com/2010/05/penunggang-motosikal-maut-digilis-lori.html

Air mata aku menitis…ini gambar motor yang biasanya engkau gunakan untuk pergi kuliah semasa di UTM dulu…Al fatihah untuk sahabatku, Muhammad Qaiyyum, Jamal Abd Nasir

Waktu telah pertemukan kita,
Waktulah yang menjalin begitu banyak rangkaian kisah diantara kita
Dan kini,…
Waktu juga yang pisahkan kita.

Sungguh hidup dikuasai oleh waktu…
Tapi ku ikhlaskan semua susut di telan sang waktu,
Berharap kelak, waktu juga yang akan pertemukan kita kembali
di dalam kebaikan yang abadi…

Sungguh, aku tidak sedang menyesali takdir ini
Karena bagaimanapun aku bersyukur untuk waktu yg telah kita bagi,
Untuk takdirmu dalam takdir ku….

Sungguh, aku tidak sedang menangisi pergimu,…
Tapi biarlah air ini mengalir dari kedua mataku,
Sebagai ucapan selamat jalan untukmu sahabat.”

4 comments:

Hizami Li said...

hurm.
sabar ye.
kita semua akan pergi.
cuma tak tahu bila dan bagaimana.
sedekahkan alfatihah banyak banyak.

Unknown said...

sabar banyak2..takziah atas pemergian sahabat anda..

sarah shafie said...

al-fatihah..

shaffique said...

al fatihah.. takziah bro..


My latest entry : Aksi Chelsea Juara Liga Inggeris Musim 09/10 !

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...