nak ikut.....

Monday, May 13, 2013

Tembak Menembak!!!


Apa perasaan anda apabila membaca surat khabar hari ini?

Gembira?? Sedih?? Takut?? Serabut??

Bagi aku, aku rasa pelik dan takut…. Kenapa?

Cuba anda selak surat khabar hari ini, atau hari-hari sebelumnya… Apa tajuk yang selalu main di dada akhbar?? Politik?? Yang itu sudah tentulah selagi ada yang tidak puas hati… Selain politik??

Aku perhatikan, akhbar sejak kebelakangan ini asyik memaparkan berita mengenai kematian disebabkan tembakan…. Banyak persoalan yang bermain di dalam fikiran aku….

a) Murahnya nyawa manusia sekarang..
b) Bagaimana mudahnya mendapat senjata api??
c) Adakah membunuh / menembak adalah penyelesaian terbaik??


Tetapi aku memang rasa takut untuk memandu sejak kebelakangan ini… lebih-lebih lagi kalau ada orang yang nampak macam pelik berhenti sebelah kereta… 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...