nak ikut.....

Saturday, April 19, 2014

Mana susu?

Hari Sabtu….

Jam 6.00 petang…

Waktu dimana kebiasaannya aku akan pergi ke pasar malam jasin….dan minggu lepas aku membeli jagung cawan yang di tambah susu…sangat sedap dan layanannya sangat bagus….dan aku terfikir untuk membelinya lagi pada hari ini..

Aku sampai di bahagian orang yang menjual jagung tersebut….tetapi orang lain yang menjaganya…. Aku meminta jagung cawan susu….dan orang tersebut membuatnya, tetapi jauh berbeza layanannya dengan orang yang menjaga minggu lepas….kalau minggu lepas, sangat ramah dan sentiasa tersenyum…tetapi yang hari ini, senyumannya sangat mahal…masam mencuka sahaja….

Dia membubuh jagung tersebut dalam cawan dan terus tutup penutupnya dan bubuh di dalam plastic… Aku mengulangi pesanan aku sebab aku melihat dia tidak membubuh langsung susu cair

“Saya hendak jagung susu”

“Sudah bubuh”, balasnya. Walaupun realitinya aku lihat daripada mula sehingga habis proses membuatnya, tiada susu dibubuhnya…takkan aku hendak bayar extra 50 sen tetapi tiada susu??

“Kalau macam tu, bubuh lebih sikit susulah”, aku membalas supaya susu dibubuh juga…

Dia terus membubuh susu dengan muka yang masam. Aku bukan seorang yang cerewet, tetapi itu adalah hak pelanggan… Dan kebiasaannya, perniagaan yang maju bukan semata-mata kerana produk sahaja….termasuk juga khidmat pelanggan….Itu yang biasa aku tekankan kepada pelajar-pelajar aku…

Nota kaki kanan: Kepada sesiapa yang ingin membeli susukambing, boleh menghubungi aku atau melalui Koperasi Kolej Komuniti Ledang.




Nota kaki kiri: Esok bermulalah Pertandingan Badminton Piala Ketua Program…. Siapakah yang menjadi bergu pertama menjuarai Piala Ketua Program ini….Nantikan!!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...