nak ikut.....

Friday, April 18, 2014

Terima Kasih….

Jam 8.00 malam, di sebuah rumah kampong di Jasin…

Sunyi!!!

Aku sedang bermain komputer sambil telinga aku mendengar berita yang sedang bersiaran di TV. Dan tiba-tiba, aku berhenti menatap skrin computer….dan mata aku beralih ke arah TV, aku fokus mendengar berita yang disampaikan oleh pembaca berita..

“Seorang guru menyepak dan memijak kepala pelajarnya…”

Aku sebagai seorang pendidik juga turut terasa dengan berita itu….Apa pelajar itu buat sampai guru itu sanggup menyepak dan memijak kepalanya? Adakah ia berpunca daripada pelajar itu atau guru itu sendiri? Bagi aku, kalau tiada angin, takkan pokok bergoyang melainkan ada monyet kat pokok itu…. Hehe

Dan aku telah bangkitkan isu ini di facebook aku…..ada yang komen, ada yang PM dan yang membuatkan aku tergamam sekejap ada yang wechat aku

Bekas pelajar aku wechat aku…tapi tidak tahulah berkaitan dengan isu itu atau tak…sebab facebook bekas pelajar aku ini tidaklah aktif

“Salam…terima kasih ajar saya selama ini”

Aku membalasnya agak lambat….sebab aku terfikir kenapa secara tetiba pelajar ini hantar mesej macam tu…

“Salam…sama-sama..itu tanggungjawab saya….tapi awak tengah demam ke??”

“Eh takdelah encik…tiba-tiba teringat kat kolej hehe”


Nota kaki kanan: Kebiasaannya, apabila pelajar sudah habis belajar….mesti teringat atau rindu zaman ketika belajar….aku pun sama…rindu zaman belajar dulu-dulu… Tetapi zaman belajar dulu, asyik suruh pensyarah habiskan kelas awal je heeh, sama jugalah dengan pelajar aku sekarang ini…

Pelajar Semester akhir kelas aku....pasti akan merindui gelagat mereka

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...