nak ikut.....

Saturday, August 6, 2011

Jom bayar zakat…

sumber:kosmo



Tahun lepas aku bayar zakat kat Selangor kerana bekerja di situ….tahun ni mungkin aku bayar kat johor atau Melaka, tengok yang mana murah hehehe (gurau je!!! Nak bayar zakat biar kena ikhlas ok!!!).. Aku duduk dengan makcik aku di Melaka, tapi aku bekerja di johor sempadan Melaka… Jadi aku bayar zakat, kat mana aku jumpa tempat bayar zakat terlebih dahulu la… Kan lebih bagus bayar zakat awal-awal, tak adalah terlupa nanti walaupun tempoh bayar zakat fitrah ini sebulan…dari awal ramadhan hingga sebelum solat raya… Kalau terlupa bayar juga macam mana??? Tu kena tanya ustaz….aku kurang pasti hehehe

p/s: Rakyat Malaysia memang suka bayar apa-apa seperti saman dan bil saat-saat akhir eh??? Kalau zakat fitrah ni, kerajaan pun tak mampu nak lanjutkan tempoh pembayarannya…jadi bayar lah awal-awal!!!

p/s/s: Aku kalau bayar zakat, mesti rasa menggeletar….terasa macam bersalam dengan tok kadi,nak kahwin je heheheh

2 comments:

Roy aziz said...

wei, spek aku mane wei??!?!tu bkn hadiah raye k..awas kau!

HanaMatata said...

hehehehhehe.... nasib baek tak boleh lanjutkan ek... kalau tak... pagi raya pon ada orang tak bayar lagi~ hehehe

Post a Comment

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...