nak ikut.....

Friday, September 30, 2011

Aku tertekan??

Pagi tadi ada pemeriksaan kesihatan kat tempat kerja aku… percuma je…aku kalau benda-benda percuma ni aku suka la….aku pun dengan suka hatinya pergilah ke bilik seminar dimana tempat berlakunya pemeriksaan kesihatan percuma itu…. Aku hanya pergi check tekanan darah dan BMI aku je…. Sebab aku baru je masuk kerja ni, jadi aku baru je buat pemeriksaan kesihatan sebelum ini…

Aku pun mengisi borang dan jururawat bertugas membuat pemeriksaan tekanan darah ke atas aku… sambil-sambil menunggu keputusan itu, dia pun berborak dengan aku…aku yang peramah ini pun melayan je lah…dan bila result keluar, dia terkejut…


Jururawat: eh bacaan tekanan awak tinggi lah untuk orang muda macam awak…160 tu…awak tertekan ke??

Aku: Kerja kerajaan tertekan ke nurse???

Jururawat: Habis tu kenapa tinggi sangat???

Aku: saya nervous, jururawat asyik pegang tangan saya tadi…

Jururawat: Ish awak ni…saya dah sebaya dengan emak awak

Aku: (hanya ketawa melayan jururawat itu..hahhah)


Kemudian aku diminta berdiri untuk diukur tinggi dan berat….Apabila aku naik je penimbang, berderet kawan aku baca bacaan penimbang….kurang asam!!! Tahulah aku ni berat… Selepas dikira BMI aku, aku kena ceramah dengan jururawat itu tadi…. Awak kena turunkan berat badan ini…awak sipi-sipi je nak obesiti ni… nanti dapat penyakit…susah. aku membalas:

Aku: Nurse ada anak dara tak??

Jururawat: ada. Kenapa??

Aku: Ok mak, saya akan ikut nasihat emak…baru sekarang saya semangat nak kurus ni haha

Jururawat: (jururawat tu layan je perangai aku ni hahah)

5 comments:

yusuf said...

haha..hidup jgn tertekan sangat

Sky b4 Pinky said...

ahaha..sangat sempoi...

Cik Puan iLa said...

kalu cik ila jd nurse tu...dgr org kate cmtu...cik ila buat muka x layan je..larat la sgt nk melayan..haha

slm perkenalan..jumpe kt innit td.. ;)

cik n0miey said...

terbaik ahh..seb bek nurse tu bkn anak dara..kang laen plk jadinya..hahaha

ariff said...

haha...memang sporting la engkau nih..lawak lak tuh..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...