nak ikut.....

Wednesday, September 14, 2011

Jom makan sushi!!!

Tahukah anda??

Jepun merupakan salah sebuah Negara yang mempunyai ramai masyarakat tua…Ia mempunyai 47,756 rakyat yang berusia 100 tahun ke atas…dan kebanyakannya adalah wanita… Bagaimana boleh ramai berusia lebih 100 tahun?? Kalau kat Malaysia nak jumpa orang yang berusia 100 tahun ke atas mesti sukar… aku rasakan mesti sebab factor makanan… yelah kita sedia maklum yang mereka suka makan ikan, sayur,makanan yang tidak digoreng dan lain-lain yang berkhasiat…. Jadi mulai hari ini, aku nak selitkan makan ikan walaupun aku tak suka hahaha….aku biasanya makan sardine dan ikan bilis je…

Kalau lepak dengan rakan-rakan, aku akan cuba cari kedai sushi sebagai pilihan untuk menu tambahan selepas makan ayam goreng, pizza dan burger hahah



CHIYONO HASEGAWA - rakyat paling tua di Jepun


p/s: Walaupun hidup seribu tahun, kalau tak sembahyang apa gunanya…..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...