nak ikut.....

Friday, August 24, 2012

Jangan Tegur!!!


Shhhh…. Jangan tegur!!!

Aku bukan hendak ulas mengenai filem Jangan Tegur arahan senior sekolah menengah aku, Piere Andre… Dan aku bukan juga hendak menghebahkan yang filem ini akan disiarkan pada hari raya ini… Eh ada ke??? Heheh


TETAPI….

Aku perhatikan zaman sekarang ini, orang sudah tidak boleh ditegur…. Contoh terdekat, selak sajalah surat khabar hari ini…..ada dua kisah mengenai…kerana teguran, mereka mati…  adakah ini termasuk dalam kes, kerana mulut, badan binasa?? Apa salahnya kalau teguran itu ke arah kebaikan??

Kes Pertama: Seorang lelaki maut akibat ditikam adik iparnya sendiri kerana telah menegur sikap adik iparnya itu yang sering memukul isterinya yang juga merupakan adik mangsa.

Kes Kedua: Seorang abang di tikam mati oleh adiknya hanya kerana bunyi radio.. Kedua-dua beradik itu bertengkar selepas mangsa merasa tersinggung apabila si adik menegur abangnya  supaya memperlahankan bunyi radio kerana sudah lewat malam

Kenapa ye sekarang ini kita sudah tidak boleh ditegur?? Termasuklah juga diri aku ni….. Kalau kena tegur je, mesti rasa hendak marah atau melenting walaupun teguran itu benar dan ke arah kebaikan…

p/s(i): aku tegur dan marah pelajar aku kerana aku sayang….harap tidak ada yang calarkan kereta aku lah hahahha

1 comment:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...