nak ikut.....

Thursday, December 27, 2012

Tabik Spring!!!


Malam ini, aku lepak di rumah saja….Bosan!!!

Aku pun on kan TV….tiada cerita menarik…aku ambil remote control, dan tukar siaran satu per satu..
Sampai la aku terbuka TV9….ada siaran langsung Semanis Kurma… Rupanya, sudah lama aku tidak menonton semanis kurma… dan kebetulan tajuk malam ini agak menarik… “Aku bukan khunsa”

“Wow, beraninya buat tajuk ni!!”,itulah perkataan pertama yang terpancul dari mulut aku

Yelah, sebab selama aku ikut siaran semanis kurma sebelum ini…apabila ada sesuatu tajuk yang akan dibincangkan… ia pasti akan membawa dua orang panel…iaitu seorang yang pakar tajuk tu sama ada kaunselor atau ustaz dan seorang lagi…yang mengalami peristiwa seperti tajuk yang dibincangkan.

Jadi, tajuk malam ini…”aku bukan khunsa”, ada ke khunsa yang akan datang?? Kalau ada yang datang pun, mesti kamera ambil dari tepi je, tak nampak dengan jelas mukanya…. Itulah yang aku fikirkan pada mulanya…. Tapi sangkaan aku itu meleset sama sekali……cikgu khairi atau erinz berani datang menjadi panel, berkongsi pengalamannya…

Aku memang tabik spring la…toink!!! Toink!!! Anda memang seorang yang berani!!!

Tetiba aku teringat pesan emak aku…."Janganlah kita memandai-mandai menilai seseorang itu, kononnya yang orang itu baik, dia pasti akan masuk syurga, yang orang itu jahat, dia pasti masuk neraka…. Yang pentingnya, bagaimana pengakhiran kehidupan seseorang itu…itu semua urusan Allah…."

p/s: Terkejut aku apabila ustaz dalam semanis kurma itu tadi menyatakan ada 300 000 orang lelaki Malaysia yang berkahwin tetapi bernafsu dengan lelaki dan ada 7 Juta orang LGBT di Amerika syarikat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...