nak ikut.....

Thursday, August 8, 2013

Banyak ke dapat duit raya?

Sudah berapa banyak duit raya yang Berjaya di kumpul??

Aku?? Langsung tiada….kene beri duit raya adalah hehehe

Dan aku rasa, ada seorang budak, berumur dalam 3 tahun, di kampong aku ni paling banyak dapat duit raya…. Walaupun dia tidak ikut tips yang aku berikan dahulu, cara untuk mendapatkan duit dengan banyak…

Dia guna cara sendiri…dan aku rasa sangat berkesan….hehe

Nak tahu caranya??

Pagi tadi semasa solat sunat hari raya, ayah budak ini ditugaskan untuk mengutip derma semasa khutbah hari raya disampaikan…Maka ayahnya menjalankan tugas lah dengan menyalam setiap jemaah, baris demi baris dengan menghulurkan uncang duit untuk jemaah yang ingin menderma memasukkan duit ke dalamnya…

Dan apabila budak ini melihat ayahnya bergerak meninggalkannya, maka dia mengikut ayahnya juga…dan yang paling comel, dia mengikut setiap tingkah laku ayahnya dengan turut menyalam setiap jemaah yang sedang mendengar khutbah raya….

Disebabkan keletahnya yang sangat comel, aku perhatikan ada jemaah yang memasukkan duit ke dalam poket baju melayunya….agak ramai yang berbuat begitu…beruntung budak itu, mesti banyak duit raya yang diperolehinya….

Tetapi adik-adik, ingatlah hari raya bukan lah pesta untuk mengumpul duit raya….tetapi lebih besar hikmah dan nikmatnya…bersama-samalah kita menghayatinya…


ada tuan rumah yang guna dakwat kekal ke?? hehe

# Kepada adik-adik yang belum mendapat duit raya dengan banyak, boleh mengikut tips yang abg KJ berikan dulu hehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...