nak ikut.....

Tuesday, February 11, 2014

Jagalah diri…

Panaaaaassss!!!

HoOOOttttt!!!!!

Sekarang ni, cuaca semakin panas….agak terik….rasa nak pergi ofis pakai singlet je heheh…. Dulu rasa sangat sejuk, seperti berada di luar Negara….siap pakai baju sejuk lagi pada jam 12 tengah hari hehe

Sekarang cuaca sudah tidak menentu lah….aku rasa dekat nak 2 minggu sudah tidak hujan di kawasan aku ni….pokok-pokok pun sudah kering… dan kalau menonton berita hari ini, terdengar banyak berita kes kebakaran terbuka sama ada disengajakan atau tidak…..

Kenapa cuaca sekarang sudah tidak menentu? Aku yang sedang menaip entri ni pun, pasang dua kipas… full speed lagi….tidak tahan lah, berpeluh je….Ini baru panas dunia, macam mana lah keadaan panas di sana….Insaf sekejap!!! Dan aku selalu dengar orang nasihat, kalau cuaca panas macam sekarang ini….kena banyak minum air suam…. Baru badan kita akan sentiasa segar

Dan sekarang ini pun, banyak kes denggi aku dengar….kawan-kawan rapat aku sudah 4 orang disyaki denggi….kawan-kawan jauh aku pula seperti isteri penyanyi Black tu pun kena denggi… Jadi jagalah diri anda ye…. Kalau abah aku masih ada, mesti dia akan pastikan anak-anak nya pasang kelambu dulu sebelum tidur……Tetiba rasa rindu pula kat abah….




Nota kaki kanan: Panas di dunia ini pun kita sudah mengeluh dan merungut, bagaimana kita hendak menahan panas di SANA??? Jika anda tidak mampu menahan panas di dunia ini, sudah tentu anda tidak mampu menahan panas di SANA….jadi lakukanlah segala suruhan-Nya dan meninggalkanlah segala larangan-Nya….pasti anda dilindungi di SANA….

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...