nak ikut.....

Sunday, February 23, 2014

Sejoli

Sejoli!

Misi mencantas cinta

Semalam aku berpeluang menonton filem Sejoli arahan Osman Ali bersama rakan aku… Boleh tahan lah filem ini…dari 10 bintang, aku bagi la 6 bintang… Filem ini gabungan romantic dan kelakar….agak terhiburlah…. Untuk rehat-rehat kan minda….Tak perlu nak pening-pening kepala fikir jalan ceritanya….

Aku setuju untuk menonton filem ini, sebab  pelakon-pelakon yang hebat membintanginya seperti Maya Karin, Remy Ishak, Izara Aishah, Bront Palarae, Azad Jasmin dan Dira Abu Zahar…. Serius dalam filem ini, Maya Karin sangat cantik tetapi aku rasa agak seksi lah…..Oh aku sudah jatuh cinta!!! Hehe

Yang lagi best, pemandangan dalam filem ini sangat cantik terutamanya pengambaran di Thailand…. Boleh jadi salah satu tempat untuk berbulan madu nanti hehe…..



Okay, mari aku cerita sikit sinopsis filem ini….Ia mengisahkan Gina (Maya Karin) dan Joe (Bront Palarae) yang kecewa selepas ditinggalkan oleh pasangan masing-masing. Gina telah putus tunang dengan Hardy (Remy Ishak) anak orang kaya. Manakala Joe pula putus cinta dengan Nita (Izara Aishah) seorang model terkenal. Kemudian mereka berdua membawa diri ke Phuket, Thailand. Di situlah terjalinnya talian persahabatan tanpa disengajakan diantara Gina dan Joe. Kemudian, mereka mendapat idea untuk berkomplot dalam misi mencantas cinta sambil dibantu oleh Lola (Dira Abu Zahar) dan Joned (Azad Jasmin) apabila mendapat tahu ex-ex mereka berdua bercinta dan bakal berkahwin tidak lama lagi.

Disinilah bermula babak-babak kelakar dan mencuit hati…..Berjayakah misi mereka dalam mencantas cinta? Mana boleh aku bagi tahu….kena tengoklah heheh….

Nota kaki kanan: Dalam entri seterusnya, aku akan menceritakan kisah cinta pelajar aku…. Nantikannya J

Nota kaki kiri: Jom sertai kursus asas pembinaan blogspot pada 28 februari 2014 ini di Kolej Komunti Ledang. Daftar Sekarang!! Hubungi kami di talian 06-9783597 (Pn Norazila) untuk tempahan kursus. Maklumat lanjut sila berhubung di SINI


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...