nak ikut.....

Monday, September 22, 2008

Erti KaSih SaYang......

Setiap kali selepas aku mengajar di rumah Barkat johor, pasti ada pengajaran yang aku perolehi dari budak2 ni... aku rasa aku telah mempelajari erti kasih sayang..yang mungkin selama ni aku ambil mudah atau pandang enteng saje....Adik2 ni di hantar ke rumah Barkat sebab keluarga mereka merasakan disitu tempat yang lebih baik dari rumah...mungkin kerana kesempitan hidup atau keadaan persekitaran yang tidak mengizinkan...aku ada tanya seorang daripada mereka.. Raya ni balik mana??adik tu jawab:Mestilah balik rumah, abg. Saya nak cium tangan dan peluk ibu, rindu kat ibu dah lama x jumpa....aku rasa tersentuh sangat..yela aku x pernah pun tunjukkan kasih sayang aku kepada ibu aku secara terang...tapi aku amat sayang pada ibu bapa aku..ni pun aku dah lama x balik rumah...harap ibu bapa aku faham..

Yang aku paling tersentuh, bila ada gak adik2 ni yang x nak tulis pun nama bapa mereka pada nama diorang..aku tanya ayah masih ada tak??dia cakap x ada..tapi member2 dia kata ada....mungkin dia ada alasan tersendiri mengapa x nak tulis..Patut r bila kitaorg datang mengajar, diorang seperti suka.....mungkin sebagai tempat luah kan perasaan dan kasih sayang... diorang klu diajar dan didekati secara baik dan penuh kasih sayang sebagai seorang abg yang mengajar adik, mereka sendiri yang akan datang pada kita dan minta di ajar...tidak perlu dipaksa dan di kejar....terima kasih ye adik2....abg kj harap adik2 semua berjaya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...