nak ikut.....

Friday, November 13, 2009

Perkara Yang Membuatkan Wanita Membenci Lelaki

Ini adalah antara sebab2 wanita membenci lelaki atau kata mudahnya…alasan untuk seorang wanita itu meninggalkan teman lelakinya hehehe

1. MENINGGIKAN SUARA
Teman wanita berkata:- Tahulah lelaki dikurniakan suara yang 'macho' tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

Teman Lelaki menjawab:- I tinggikan suara sebab suara I memang kuat dan garau… lagipun I takut u tak dengar apa yang I cakap..U kan dah lama x korek telinga tu…jadi I x bersalah… lagipun U suka ke jika teman lelaki u bersuara seperti doraemon?? Patut u bersyukur suara I mcm nie..


2. MAIN KAYU TIGA
Teman wanita berkata:- Bab main kayu tiga ni memang masalah paling besar lelaki. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

Teman lelaki menjawab:- I kena buat pilihan yang terbaik untuk memilih teman hidup I, contohnya seperti memilih kerja…tak kan I terus terima kerja tanpa bandingkan dengan kerja lain….sape yang bagi tawaran terbaik, I terima lah…


3. SUKA 'CUCI MATA'
Teman wanita berkata:- Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata. Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Lebih-lebih lagi kalau wanita itu gedik…Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

Teman lelaki menjawab:- Pandangan pertama itu rezeki, jadi I pandang la puas2…Lagipun, I pandang perempuan, ini menunjukkan yg I ni bukan lah gay….u patut risau kalau I pandang jantan ke…atau I pandang siling je masa keluar dengan U…

4. MENGONGKONG
Teman wanita berkata:- Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri nak dikawal,sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu?


Teman lelaki menjawab:- Mestilah I control U, sebab I terlalu sayangkan U…I sentiasa risau kat U jika U x ada di depan mata I, I slalu tentukan pakaian U sebab I x nak u pakai terlalu seksi…U kena sentiasa report selalu kat I bila keluar sebab I takut U kena culik atau ada perkara2 x diingini berlaku…sebab wanita ini kan sifatnya lemah…jadi I x perlu lah report kat U apa2 sebab I lelaki…gagah dan kuat…boleh jaga diri sendiri.


5. MATA DUITAN
Teman wanita berkata:- Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran.

Teman lelaki menjawab:- Ala U ni berkira plak dengan I…I ni bukannya orang lain, bakal suami U juga nanti…duit I, I simpan untuk jadi hantaran kahwin kita nanti….jadi semua duit makan, sewa rumah I, duit minyak dan semuanya guna la duit U dulu owkayyy….

6. PENGOTOR
Teman wanita berkata:- Lelaki ini suka sangat meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam2 lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar.


Teman lelaki menjawab:- Mengikut kajian, wanita akan berasa nyaman atau tenteram dengan bau badan lelaki…jadi jika U x suka bau badan I, itu bermakna kita tidak sesuai bersama….

7. GELOJOH
Teman wanita berkata:- Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Makan terlalu cepat dan mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Apa yang dikejarkannya pun tak tahu…


Teman lelaki menjawab:- I makan cepat2, sebab I suka tngok U makan…..mulut comel U mengunyah makanan…lagipun I boleh menyuapkan U nanti…

4 comments:

yanna yazed said...

hehe... all the guy's answer aku rs sgt cute. walaupn knyataannya mmg aku b'pkrn srupa dgn pompuan tu. haha... myb xhdpi. so, xrisau. kikiki... after, i shud b. gerek jauh... ohoho... tolg....

ehan ComeL said...

yg no. 2... Main Kayu 3...

p mampos la jantan macam tu....
wat pilihan konon..its ok lau nak wat pilihan..but lau bleh kawan ngn sume n jgn nk bg another girl rase drinye makwe kamu... biar berkawan ajer.. n wat la plihan.. ni tak..rembt sume jadi makwe..wat list tmpal kat dinding... siap ade pro n contra a..ish3..amat truk... mmg truk..
p mampos la...
aku xhingin..hahahaha....
*marah2..
sorry ye KJ..aku nak lepaskan geramm

KJ-kun said...

yanna: hahaha....biar la sekali gerek ko jauh...cnfirm setiap minit dah rindu hahha

ehan:mrah nya...ada pngalaman k??hehhee

ehan comei said...

hahaha..ade pgalaman ler ni..pengalaman mendewasakan ku,....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...