nak ikut.....

Wednesday, November 25, 2009

Bolos dari sekatan JPJ

Aku telah berjaya memboloskan diri daripada sekatan JPJ??….aku merempit melanggar pegawai JPJ?? Ish tak lah…aku masih baik lagi….x baik langgar-langgar pegawai JPJ atau polis yang sedang buat sekatan, nyawa mereka bernilai…mereka masih ada lagi orang yang tersayang…. kalau nak langgar pun…pergi langgar tiang lampu isyarat…tak menyusahkan orang lain… paling kurang pun,diri sendiri yang terkorban.. ish2 terEMO plak aku…nie kes sebab banyak dengar citer pasal polis kena langgar lari semasa buat sekatan jalan raya…kesian mereka…ok2 KJ, stop membebel….berbalik kepada citer asal…

Petang tadi selepas habis waktu bekerja, ada pegawai JPJ buat sekatan kat laluan motor di TOL…. Dari jauh aku dah ternampak kelibat 4 orang pegawai JPJ berdiri tegak….motor aku yang tadi berkelajuan 100 km/j tetiba menjadi 40km/j…pelikkan??hehehe tetiba aku menjadi penunggang yang paling berhemah sekali haha….. dan setiba sampai di laluan motor….aku mengekori 2 lagi motor yang berada di depan aku…. Tetapi ketika lalu di depan pegawai2 JPJ itu….2 motor di depan aku tu di minta berhenti di tepi…. Untuk dilakukan pemeriksaan…dan kini sampai giliran aku plak lalu di depan pegawai JPJ….gabra juga walaupun aku tahu aku tidak buat silap….aku dari kecil memang fobia dengan pegawai2 beruniform ni heheh…..pegawai itu perhatikan aku, dan membiarkan aku pergi dengan selambanya…. Aku pelik… kenapa diorang tak tahan aku??...aku pun toleh ke cermin sisi, dan aku lihat motor2 selepas aku semua kena tahan…Korang rasa kan, kenapa aku x kena tahan?? (Untuk makluman ini bukan kali pertama berlaku…)

Disini aku sediakan senarai jawapan untuk memudahkan korang….korang x yah susah2 fikir hehehhe

A: Sebab muka aku terlalu suci dan baik…

B: Aku xde rupa untuk dijadikan menantu diorang…yang diorang tahan…boleh ambilkan nama, no hp, alamat untuk anak dara mereka…

C: Diorang takut dengan aku yang mempunyai badan yang besar…eh2 silap…yang tuff…

D: Semua jawapan di atas…..haahahah…

4 comments:

~RoY @ AzRuL~ said...

E. KJ poyo....

yea yea...itu jwpn yg tepat! duit raya akan dimasukkan ke akaun sy, tq!

ReD said...

hahaha... xpela..sempena ari raya ni kan.. aku pilih jawapan A la utk soklan ko tuh..hikhik

salam aidiladha...

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

Confirm B!!

nazri.sensei said...

JPJ besenye die x tahan kalo org2 tua y bawak motor.kalo org2 muda y bwk konfem kene tahan..lalala~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...