nak ikut.....

Friday, March 19, 2010

Tolonglah, jangan bekukan pengambilan pekerja Lombok

Biar betul apa yang aku baca dalam surat khabar nie....Pergerakan Puteri UMNO telah menggesa Kementerian Dalam Negeri (KDN) membekukan pengambilan pekerja asing dari Lombok, Indonesia.. Puncanya kerana sekarang ini trend kahwin lari melibatkan ramai gadis-gadis Malaysia dengan lelaki Lombok.

Kalau betullah akan dibekukan pengambilan pekerja Lombok ini...parah lah aku....Habis lah aku... umur dah semakin meningkat ni....dengan siapa aku nak berguru untuk menuntut ilmu seni mengorat awek ni kalau pekerja Lombok ini sudah tiada...dah la ilmu mengorat yang aku ada ni baru pada tahap 1 je....iaitu cara nak tackle awek dengan memberi salam....”Assalamualakum, kalau x jawab dosa...” heheheh..Ilmu-ilmu lain aku x mahir lagi ini...ada sesiapa yang nak menjadi guru aku???

p/s: kadang-kadang aku pelik la..orang-orang atas ini suka membawa isu yang remeh je..sedangkan banyak lagi perkara-perkara besar yang perlu dibincangkan...biarkan je lah kalau dia nak sangat kahwin dengan orang Lombok tu...mereka dah besar...boleh fikir yang mana kaca dan yang mana permata...

5 comments:

JAI said...

hahaha..jadi bujang terlajak pulaklah bro..apa kata lu pulak gi lombok bawak lari ke malaysia..glemer tuhh..hehe..apa2 pun blog cantik updated blogger terhebat

Kepala Bergetar said...
This comment has been removed by the author.
Kepala Bergetar said...

hehe.. tu la pasal, isu lobih bosau tak disettlekan pulak..

kenapa ek lombok jer yang ramai dpt tackle awek sini? hensem sgt ka dorang, ayat power ke?

bagi aku yg lebih utama tu haa.. anak pompuan2 ni didik elok, jgn biar bgaul sesuka hati. Klu difikirkan elok la tu lari ke lombok nikah la jugak, yg lari dgn lelaki sini, xnikah, buang anak merata2, ha sape nak tanggungjawab tu hehe

KJ-kun said...

jai: wah idea yg bagus tu...bersedia la wahai gadis2 lombok...aku akan serang kamu heheh

kepala bergetar:kata2 mu menggetarkan sesiapa yang membacanya heheheh

yusuf mujahidin ™ said...

salam

tkde mslh pmpuan malaysia nk kawen dgn laki lombok..
cuma bila dh cinta tu tk ingt dunia
kesian mak ayah dorg..

lg1, kn dh jd budaya sn, kalo bwk lari anak gadis dikira hero

entahla..mls nk paham...haha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...