nak ikut.....

Thursday, February 7, 2013

Aku bersyukur…


Dalam 2 minggu akan datang ni…aku akan menjadi sangat sibuk… Dua program yang aku sertai akan berlangsung….Pertamanya adalah program Khidmat masyarakat dan keduanya adalah program kitar semula….

Program khidmat masyarakat akan berlangsung pada 22 hingga 24 februari ni…Sekarang ini, aku sedang menunggu senarai nama keluarga yang miskin dari Jabatan Kebajikan Masyarakat…seminggu juga aku tunggu senarai itu, tetapi masih tidak dapat lagi….rasanya ramai sangat kot….

Aku dan beberapa orang pelajar nanti akan ke rumah-rumah keluarga miskin ini, akan melakukan gotong royong dan memberi sedikit sumbangan barangan kepada mereka….

Manakala program kitar semula sudah berlangsung selama dua minggu….setakat ini, barangan dan wang yang aku terima masih tidak banyak lagi, aku masih memerlukan sumbangan… Jadi kepada sesiapa yang hendak menderma atau menyumbangkan barangan terpakai seperti barangan dapur, pakaian, permainan, dan sebagainya…..atau barangan kitar semula, seperti kotak, kertas, tin dan sebagainya… bolehlah derma kepada aku…boleh hubungi aku di facebook…. Hasil daripada jualan barangan ini, kami akan salurkan kepada keluarga pelajar yang miskin dan memerlukan….

Dan pagi tadi, aku tapis dan temuduga beberapa orang pelajar….mendengar kisah hidup mereka…. Rupanya masih ada lagi keluarga yang susah dan memerlukan bantuan… Aku rasa sangat bersyukur, kerana aku diberikan rezeki yang cukup…. Serius sedih aku, mendengar kisah mereka yang tidak makan…. Penuhkan masa dengan membuat sebarang aktiviti..supaya tidak memikirkan pasal makan…. Macam mana hendak ada tenaga untuk belajar??

Aku harap dengan sedikit sumbangan ini nanti mampu menggembirakan mereka dan menyemarakkan semangat untuk mereka belajar..


P/s: Mungkin hari ini hari mereka, manalah tahu lain kali hari kita pula….

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...