nak ikut.....

Sunday, February 17, 2013

Bukan kondom aku!!!


Semalam aku kena bertugas kat Kluang…Dari pagi sampai ke petang…

Jadi aku bergerak ke Kluang bersama staf-staf lain dan pelajar pada hari Jumaat…

Kami sampai pada waktu petang, dan kami menginap di sebuah hotel….tak tahulah berapa bintang hotel ni, tp rasanya bukan 3 bintang ke atas….takpelah, janji dapat tidur…

Aku bukannya nak cerita pasal kerja aku di Kluang, kerana semuanya berjalan lancar….tetapi kisah di hotel itu…. Aku mendapat sebuah bilik di tingkat 3…iaitu bilik nombor 301… Aku berkongsi bilik dengan ketua jabatan aku… Dan aku rasa, kalau seminggu aku kena menginap di situ, mesti kurus lah aku…. Asyik naik turun melalui tangga je…

Selepas sampai di hotel dan mendapat nombor bilik, aku dan ketua jabatan naik ke bilik untuk berehat sebentar, kerana pada waktunya malam ada sesi taklimat mengenai kerja yang aku perlu lakukan pada keesokkan harinya…

Sampai sahaja di bilik, aku membuka lampu….tetapi lampu utama tidak dapat dibuka, kerana mentolnya sudah pecah…. Aku tidak kisah sangat, sebab aku hanya duduk dihotel itu untuk tidur sahaja….aku pun membuka sahajalah lampu tidur yang ada bagi menerangi bilik itu….tak kan nak bergelap berdua dengan ketua jabatan pula….nanti orang fikir lain pula hohoho…

Selepas aku meletakkan beg, aku pun turun ke bawah untuk berjalan-jalan…Yelah, ni pertama kali aku jejak kaki di Kluang ni….bukan senang aku hendak sampai di sini..aku pun mengambil kesempatan dalam masa sejam untuk meronda sekitar hotel…

Selepas sudah penat, aku pun kembali ke hotel… Setiba sampai di bilik hotel, aku lihat ada TV di dalam bilik, tetapi tiada remote controlnya….aku pun keluar bilik, dan kebetulan aku nampak seorang gadis di bilik sebelah…

“Dik, boleh pinjam remote control tak??”

“Tak payah pakai remote control bang, just tekan-tekan je TV tu”

Aku pun kembali ke bilik aku, dan tekan-tekan TV itu…tetapi TV tu tak nak on juga….

“Ish mesti TV ni kena pakai remote juga”, fikir aku

Aku pun mencari remote control di semua tempat dan sudut di dalam bilik itu….dalam almari, bawah tilam, bawah katil…dalam bilik air…dan kesemuanya tiada…. Tetapi ada satu tempat je lagi yang aku belum cari….iaitu dalam tong sampah di bawah meja….

Aku pun menghampiri tong sampah itu….aku mengangkatnya dan selak di dalam tong sampah tu…. Aku terjumpa sesuatu….tetapi bukan remote control…ia adalah kondom yang telah digunakan… Siap ada air mani lagi di dalam tu…. Terus aku terfikir, mungkin ada orang telah guna hotel ni masa hari Valentine yang lepas kot hohoho

Dan semasa hendak check out dari hotel itu….semasa pulang kunci bilik…. Ketua jabatan aku berkata

“Eh kau tak buang ke kondom tu?? Nanti orang lain fikir kita pulak buat projek”

“Eh…itu bukan kondom aku”



p/s: Kepada sesiapa yang hendak menderma barangan kitar semula dan barangan terpakai seperti pakaian,permainan, perabot dan sebagainya…bolehlah menghubungi aku di email khairul_khai86@yahoo.com..... kondom terpakai aku tidak terima ye, tapi kalau nak derma rumah kondominium tu aku terima hehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...