nak ikut.....

Sunday, February 3, 2013

Aku kaya…

Teeettt!! Teeettt!!

Telefon bimbit aku berbunyi, menandakan ada mesej masuk…

Aku pun buka dan baca….dari nombor yang aku tidak kenali

“Promotion’s Tahniah sim kad anda telah meraih hadiah percuma RM 19000 dari SHELL HELIX, No pin 552299 Sila Call di talian SHELL SDN BHD 0128161645”

Aku terdiam seketika….dan kemudian aku tersenyum…. Bukan sebab aku gembira, aku menjadi orang kaya baru secara tiba-tiba tetapi aku tergelak, ada lagi orang yang hendak menipu dengan cara macam ni lagi heheheh

Kan bagus kalau betul-betul aku dapat duit RM 19000 tu…Boleh aku masukkan sebahagian dari duit tu ke dalam program kitar semula aku tu… Tapi aku yakin sangat, yang mesej itu satu penipuan… Tak kan lah SHELL SDN BHD guna nombor handphone je…tak kan la tiada talian tetap kot…

Bercakap mengenai, Program kitar semula itu…kalau anda semua ada barang-barang terpakai di rumah yang tidak diperlukan lagi tetapi masih lagi dalam keadaan baik seperti pakaian, perabut,, permainan dan sebagainya….dan anda juga ada barang-barang kitar semula seperti surat khabar, kotak, tin, botol dan sebagainya…bolehlah derma kepada aku…bolehlah contact aku di facebook…. Hasil daripada jualan itu, akan aku dermakan kepada insan-insan yang memerlukan…

Dan jika anda tiada semua barang-barang diatas, tetapi berminat untuk menyumbangkan sesuatu juga.. anda bolehlah sumbangkan derma atau pun barangan dapur seperti beras, minyak dan sebagainya…

Mungkin hari ini adalah hari mereka, mana lah tahu kemudian hari adalah hari kita….
kan best kalau syarikat shell betul-betul memberi sumbangan :)

p/s: Kita memang perlu menjadi kaya…tetapi dengan cara yang betullah…kerana apabila kita kaya, kita boleh membantu orang lain…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...