nak ikut.....

Thursday, February 14, 2013

Jangan kahwin!!!!


Aku baru sahaja selesai menonton rancangan kegemaran aku…..Semanis Kurma… Aku akan memastikan diri aku tidak akan terlepas daripada menontonnya….Tajuk malam ini agak menarik iaitu “Cinta dua-dua”… Masih lagi tajuk pasal cinta, sebab itu aku awal-awal lagi sudah terpacak dihadapan TV heheh

Sambil aku menonton TV, aku post lah status di facebook aku


Dan ada kawan aku komen tanya….Apa itu cinta dua-dua?? Cinta biseksual ke??

Ishhh sampai ke situ sekali…Heheh Ia sebenarnya berkaitan Cinta Allah dan cinta antara manusia…. Yelah, sejak kebelakangan ini, kebanyakkan orang lebih cintakan manusia berbanding cintakan Allah.. sebab itulah apabila berlaku putus cinta, berlakulah kes bunuh diri dan sebagainya… Jika cinta Allah melebihi segalanya pasti cinta antara manusia itu berlandaskan islam….tiada kes zina, anak haram, buang bayi dan sebagainya…

Dan Ustazah Siti Nor Bahyah serta ahli panel berulangkali menegaskan bahawa

“Jangan kahwin kalau ibubapa tidak restu….”

Tetiba secara automatik, aku teringat kes artis perempuan yang sangat popular pada masa ini… dimana si lelaki yang juga artis ingin hantar rombongan merisik, tetapi mendapat bantahan daripada ayah si artis perempuan itu.. Macam ada kaitan je tajuk semanis kurma ni… Hehe… Harap mereka tengok dan mengambil pengajaran daripada semanis kurma ini…. Doa yang terbaik untuk mereka…

Adakah aku mendapat restu daripada ibu aku??

Bukan setakat restu, tetapi sudah kerap bertanya secara langsung mahupun tidak langsung…Bila aku hendak kahwin….heheh

“Angah bila hendak kahwin….”, tanya emak aku pada suatu hari

“Kalau boleh hendak esok ma”, aku balas

“Ishhh dengan siapa??”, tanya emak aku

“Tu”, sambil tunjuk ke arah pintu utama

“Siapa??”

“Tengah menunggu orang datang meminang la”, aku ketawa

PAKKKKK!!! Belakang aku kena ketuk….

p/s: Kepada sesiapa yang ingin berkahwin tetapi tidak mendapat restu daripada ibubapa mereka, aku sarankan korang ambil kamera video, dan rakam nyanyian korang…mesti lagu ombak rindu tau hehehe….. buat solat istikharah!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...