nak ikut.....

Saturday, June 21, 2014

Hari-hari terakhir

Minggu ini adalah minggu terakhir pelajar-pelajar PPU 4 di kolej komuniti

Aku rasa sedih dan gembira…..

Sedih sebab mereka antara pelajar-pelajar terbaik yang pernah aku ajar akan habis….. dan gembiranya, mereka akan menempuhi fasa baru sama ada bekerja atau sambung belajar….

Dan minggu lepas, hari rabu dan khamis….kami mengadakan lawatan industri ke Kuala Lumpur dan ke port Dickson….hampir-hampir di tunda lawatan tersebut sebab ada banyak masalah seperti kesuntukan masa….sudah lama dirancang semata-mata untuk diorang

Alhamdulilah lawatan tersebut jadi walaupun banyak halangan……..dan yang kelakarnya, ramai pula demam semasa lawatan tersebut….

Hari rabu pagi, kami bertolak dari Kolej Komuniti Ledang ke Kuala Lumpur atau lebih tepat lagi KL Sentral, dimana kami mengadakan lawatan ke syarikat lama Encik Naufal…di situ kami melawat Air Handling Unit (AHU), Chiller, Cooling Tower, Heat Exchanger dan macam-macam lagi…. Banyak ilmu di perolehi….dan yang kelakarnya, apabila Supervisor disana menanya mereka mengenai aircond, mereka macam blur seperti baru bangun tidur je…aku yang tukang mengambil gambar ni pun bengang….siap aku hantar kat wechat group..

“Aik soalan senang ni….jangan dok pk pd je heheh”

Lebih kurang 4 jam lebih kami disitu…..kalau ikut perancangan awal, sebenarnya hendak pergi lawatan ke dua syarikat…tetapi hanya satu sahaja memberi maklum balas….tapi takpelah, janji mereka mendapat ilmu dan pendedahan…

Selepas itu, kami bertolak ke port Dickson….Kami menginap di homestay…..dan yang membanggakan aku, sepanjang di Port Dickson itu, kami menggunakan duit terkumpul daripada hadiah, upah mengecat, hasil jualan dan lain-lain daripada usaha mereka sendiri….. Malam itu kami berbarbeque sampai pagi… sampai semua muak tengok ayam hahah….Aku pengsan awal malam tu, siap termimpi-mimpi anjing lagi… rupanya beberapa ekor anjing datang menyalak malam tu gigit tong sampah yang ada tulang ayam…. Patutlah aku termimpi anjing….



Esok paginya, aku bangun awal…panaskan semula ayam-ayam yang tidak habis semalam….untuk dijadikan sarapan… Hari ini kami perlu balik semula ke sarang di tangkak… Selepas semua sudah siap bersarapan, kami bertolak ke pantai untuk mandi-manda…..hari itu 3 orang pula demam…. Demam bola kot melanda heheh… Memang puas bermandi, walaupun aku jenis takut air kerana mempunyai pengalaman lemas.... tetapi aku enjoy, walaupun mandi dekat dengan pantai je hahah…. Selepas puas mandi, kami bertolak balik….semua tertidur di dalam bas….

Dan keesokannya, kami sambung mengecat kolej lagi dari pagi sampai malam hehe…penat-penat pun, kami enjoy…


Nota kaki kanan: Sudah jadi trend, pelajar semester akhir je baru nak aktif aktiviti kolej heheh

Nota kaki kiri: gambar-gambar akan diupload nanti

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...