nak ikut.....

Sunday, July 20, 2014

Tiada syaitan di bulan Ramadan?

Betul ke sepanjang bulan Ramadan, syaitan dan kawan-kawannya kena ikat??

Aku rasa sedikit pelik petang tadi…..ini kerana ketika jam 5 petang, aku naik ke tempat aku di bilik pensyarah tingkat atas sekali……Biasanya aku akan cuba menyiapkan kerja aku sedikit sebelum balik….dan kawan-kawan aku selalu tegur

“Kau ni kerja syif petang ke? Pukul 5 baru nak naik atas…orang lain dah nak balik”

Aku selalu naik waktu petang, selepas aku siapkan kerja-kerja aku di bengkel atau koperasi terlebih dahulu… dan tadi ketika aku naik, aku lihat semua lampu dan penyaman udara telah ditutup sepanjang aras bilik pensyarah tu…..Jadi aku malas nak buka lampu dan penyaman udara kerana aku merasakan aku hendak membuat kerja sekejap je…

Aku menyemak email dalam keadaan gelap dan agak panas…..aku semak satu per satu email dan tiba-tiba….

Ada bunyi di belakang aku…..bunyi seperti penyaman udara di belakang aku dihidupkan…..dan aku merasa sejuk….aku tidak menoleh ke belakang…. Aku berkata dengan diri aku

“Inikan bulan ramadhan, mana ada syaitan dan hantu”…aku cuba menenangkan diri aku…

Dalam cubaan aku untuk menenangkan diri, tangan aku dengan pantas mengemas buku-buku dan barang di atas meja yang aku hendak bawa balik….Kelam kabut aku keluar dari bilik pensyarah itu tanpa menoleh ke belakang….

Tiba-tiba, satu persatu cerita hantu yang diceritakan oleh akak cleaner kepada aku muncul…. Betul ke tiada syaitan dan hantu di bulan Ramadan?

Kalau betul tiada, kenapa ramai manusia yang macam hantu di bulan Ramadan?? Mengaku islam tetapi tidak berpuasa?? Tiada perubahan sebelum bulan puasa dan semasa bulan puasa…..

Oh kuatnya pengaruh nafsu!!!



Yang Menulis,
KJ Kun
email: khairul_khai86@yahoo.com
Facebook: KJ Kun
Instagram: KHAIRULJOHARI86

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...