nak ikut.....

Monday, July 14, 2014

Masih Belajar…

Sangat penat hari ini….keletihan…

Mungkin sebab bangun awal pagi tadi untuk menonton bola Piala Dunia German lawan Argentina…. Tahniah German!!!! Kampung Jerman semakin popular la jawabnya….

Selepas habis menonton Piala Dunia, aku terus bersahur dan bersiap-siap pergi kerja…..dalam bulan Ramadhan ni, aku agak awal la sampai pejabat…..seperti biasa pada waktu pagi, aku akan mengajar sampai la ke petang….dan waktu petang aku akan duduk di koperasi, mengemaskini koperasi…

Dengan koperasi banyak aku belajar tentang perniagaan……bagaimana berbincang bersama pembekal, bagaimana berurusan dengan pelanggan….dan pelbagai lagi… Hari ini, aku banyak berurusan dengan pembekal, bagaimana nak mintak tangguh pembayaran…bagaimana nak minta di cepatkan hantar barang…..kadang-kadang aku rasa muka ni sudah tebal 5 inci…..tapi takpelah, itu pengalaman

Sekarang ini, aku ada 3 matlamat jangka pendek aku untuk bulan ini….

a)      Matlamat pertama aku, aku hendak memastikan jualan koperasi Kolej Komuniti Ledang tidak merosot sangat untuk bulan puasa ini….
b)      Berusaha mencari pembekal baju bengkel dan baju chef yang dapat memberi harga yang berpatutan dan berkualiti.
c)       Cuba memastikan koperasi Kolej Komuniti ledang mampu berdaya saing dan maju

Pening juga lah hari-hari cuba mencari idea untuk jualan di Koperasi….susah hendak menjangkakan pasaran…. Tapi serius, berniaga ini seronok!!! Kalau sesiapa ada idea untuk berniaga bolehlah hubungi aku di Facebook.



Nota kaki kanan: Jom like page Koperasi Kolej KomunitiLedang…. Harga berpatutan!!!!

Yang Menulis,
KJ Kun
email: khairul_khai86@yahoo.com
Facebook: KJ Kun
Instagram: KHAIRULJOHARI86 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...