nak ikut.....

Wednesday, October 15, 2014

Awak Busuk!!!

Anda pernah kena tegur sebab bau badan yang busuk?

Anda pernah menegur orang sebab bau badannya busuk?

Sebenarnya, bagaimana cara terbaik untuk menegur seseorang yang badannya berbau busuk?? Tak nak lah sampai orang tu tersinggung atau terasa hati dengan kita…. Bagaimana ye??



Alkisahnya, entri ini tercipta sebab kejadian pagi tadilah…..rakan sekerja aku ada bau sesuatu yang kurang menyenangkan pada seseorang….tetapi akibat kesangsian dan ketidakpercayaan pada hidungnya, dia boleh pulak menyuruh aku pergi ke individu tersebut… dengan menggunakan kuasa hidung aku yang macam serombong kapal…aku pun terbau benda yang sama….kembang kempis hidung aku…. Tapi aku tak sanggup atau bahasa betulnya aku tak pandai nak bagi tahu tanpa menyinggung perasaannya….

Bagi aku senang kalau kita nak menegur kawan baik, sebab kawan baik ini biasanya tak kan tersentuh dengan kata-kata kita….sebab kita biasanya boleh pukul tampar…..makan sepinggan…kongsi rahsia… kiranya sentiasa bersama…jadi teguran kita tu adalah untuk kebaikannya….

Tapi masalahnya sekarang, bagaimana nak menegur kawan biasa…..yang jarang-jarang kita bercakap atau orang yang baru kita kenali?? Tak kan nak terus kata “Awak Busuk!!!”…Silap-silap ada yang makan penampar buaya nanti hehhe…..

Tapi apabila aku tanya dalam group wassap aku….macam-macam idea dicadangkan

“Bagi deodarant”

“Buat macam iklan tak nak merokok tu…tutup hidung sambil libas-libas tangan”

“bawa dia pergi supermarket tempat test minyak wangi…sembur kat dia….jadi dia tak terasa”

“Buat-buat tanya….ada bau pelik tak? Kalau dia sudah tersedar….dia faham-faham sendiri”

Macam-macam cadangan dikeluarkan….tapi kalau dia bestfriend aku…aku cakap je “Awak Busuk!!!”


Nota kaki kanan: Lebih baik badan berbau busuk daripada busuk hati

Nota kaki kiri : Apa perasaan anda apabila sedang tengok cerita seram seperti INI....tetiba bau busuk muncul menusuk hidung anda?

Nota tangan kanan: Jika anda tidak mahu bau busuk tetapi mahu bau asap motor lumba...Jom join GAME ini.

Nota tangan kiri: tiada masalah yang tidak boleh diatasi. Cuba tengok INI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...