nak ikut.....

Friday, October 24, 2014

Apabila orang mati berdendam....

Apabila orang mati berdendam……maka akan….

Chop!! Chop!!!

Ini bukan entri seram…tetapi aku nak mengulas mengenai filem “Dendam Orang Mati” dari kaca mata aku sebagai penonton…Jadi jangan marahlah kalau pandangan aku ini berbeza dengan pendapat anda…



Semalam, hari pertama tayangan filem ini, aku telah ‘terjebak’ menontonnya….Pada mulanya aku tak nak pun tengok filem ini…sebab dalam fikiran aku, buang duit, masa dan tenaga tengok cerita melayu kat wayang…lagi bagus dan berkualiti drama cerekarama kat TV tu….

“Jom tengok wayang Dendam Orang Mati”, ajak kawan aku

“Cerita apa tu?? Malas lah”, balas aku pada mulanya

Itu mesej pertama aku sebelum aku mengetahui mengenai filem itu…..dan ketika aku menonton TV ada promosi mengenai filem itu…..Filem Dendam Orang Mati adalah lakonan Lisa Surihani, Fizz Fairuz dan Miera Liyana… dan terbitan KRU STUDIOS…. Aku apa lagi, terus mesej kawan aku tu semula

“Eh, Jom tengok filem Dendam Orang Mati”

“Kenapa tiba-tiba setuju? Mesti sudah tengok iklan kat mana-mana ini”

Aku hanya gelak…Sebab aku nak tengok filem ini hanya ada dua sebab sahaja….Pertama sebab Lisa Surihani dan kedua adalah filem ini terbitan KRU Studios yang selalu mengeluarkan filem yang tidak mengecewakan….

Dan apabila selesai aku menonton filem ini semalam….aku agak kecewa dengan filem ini terutamanya CGI nya yang teruk…..tak perlu nak buat filem yang canggih-canggih tapi nampak macam kartun…. Lakonan lisa surihani terbaik tetapi tidak dapat menutupi kekurangan ini….dan cerita ini tidak ada lah seseram mana yang seperti dicanangkan kononnya terbaik…..bagi aku muzik dia terlalu kuat tu yang menyebabkan asyik terkejut je….


Akhirnya, filem ini telah buat aku berdendam dan boikot filem melayu…tunggu raya atau cetak rompak je kalau nak tengok filem melayu….dah la aku boikot semua filem seorang professor tu…. Daripada 10, aku bagi 5 la…. Itupun kerana lakonan lisa…Apa pendapat anda mengenai filem ini?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...