nak ikut.....

Saturday, March 7, 2009

Saat Perpisahan…

Entri aku sebelum ni ada mengisahkan mengenai hamster2 aku…seekor jantan, 2 betina (Amey & Comot) dan 4 ekor anaknya..Pagi semalam aku pergi kuliah seperti biasa..dan biasanya sebelum pergi kuliah aku akan pastikan hamster2 aku makan dan minum terlebih dahulu…aku pelik melihat si comot (ibu kepada 4 ekor anak hamster tu).. tidak selincah sebelum ni..dia demam ke??ish pelik aku dibuatnya…xpe r…mungkin kesan berpantang kot huhu…

Comot yang asyik tidur saje...tidak selincah dulu

Selepas aku balik kuliah dalam pukul 12..aku melihat si comot masih lagi tidak aktif..berehat je…aku pun mengusiknya…dia aktif sekejap je…pastu tidur balik..ish mesti ada yang tak kena dengan si comot ni….aku pun mengusiknya lagi.. tapi kali ni responnya lain macam je…si comot seperti mengerang kesakitan…aku cuba membelainya tapi dia masih mengerang kesakitan…aku melihat kaki dan tangan comot seperti kejang…mulutnya ternganga dan matanya tertutup….tetapi mengeluarkan bunyi yang panjang…aku tak tahu apa yang perlu aku buat…hanya menggosok2 badan si comot.. namun si comot terus berbunyi…kesiannya dia…aku dapat rasakan pada ketika itu, si comot akan meninggalkan aku…aku kesian kat comot sebab betapa sukarnya dia melalui saat itu…bagaimana aku yang banyak dosa ini pula melalui saat itu nanti??jam menunjukkan pukul 1, aku terpaksa meninggalkan si comot kerana nak pergi solat jumaat..si comot masih lagi mengerang kesakitan ketika aku hendak keluar dari bilik…dan ini mungkin saat terakhir aku melihat si comot…seperti yang aku jangka, selepas aku balik dari solat…si comot sudah tiada…meninggalkan aku dan anak2nya…

Si Comot yang sudah tiada...

8 comments:

ijechan said...

isk.. ni xmo pelihara pets ni.. nanti sedih saat dia meninggalkan kita. iskk~

cian comot. anak2 cne?

aNnAs said...

ala..kesiannye anak2 die...
amey la jage anak2 die kan?

kj said...

setakat ni amey la jaga...
huhu sedih r..

mynmeisazm :) said...

huhu...
mcm tu la rsenye ble kucing ksygn aku mati..
isk3

Syaqilah said...

jgn sedey2 k...
nnt aku blnje ice-cream

piNky LuCiA said...

waa... sian kt ko kJ.. msti sedey kan.. takziah aku ucapkan..aku pun trut sedey.. jg anak2 comot ngn baik tau.. waa.. aku plak jd mak.. huhu..

ehan cOmei said...

huhuhu.cedihhnyerr comOt da xde..

seDih lagi biler tgk time kO nangis coZ comot p..
huhuhu...
takpe la kl..aMey kan ade jd mak tiri...
hamster aku pOn ley teman gak koo.huhuhu

yanna yazed said...

sdihnya... ms kucing aku mati pn aku nngs gak. 3ari. ni pn klu pk je rs nk nngs... =(

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...