nak ikut.....

Sunday, January 17, 2010

Untungnya jika aku seorang VIP…

Betul ke zaman sekarang ini semua orang bergantung kepada duit?? Termasuk lah untuk mendapatkan sebuah cinta??? Jika betul lah…alangkah untungnya jika aku seorang VIP…ini bukan bermakna aku tidak bersyukur apa yang aku ada sekarang ini..aku amat bersyukur kerana dikelilingi oleh keluarga dan kawan-kawan yang menerima aku seadanya….bukan berdasarkan harta (makan pun kais pagi makan pagi….) atau rupa aku yang sedap dipandang nie hehhehe..

Adakah masih wujud lagi cinta tanpa dibayangi perkara-perkara lain seperti kemewahan, kecantikan rupa paras dan lain-lain?? Oww susahnya hendak mencari cinta yang benar-benar jujur dari hati pada zaman ini….Cuba lah tanya pada pasangan yang bercinta…Kenapa dia mencintai pasangannya itu?? Pasti akan keluar pelbagai jawapan seperti dia cantik/kacak (tak kekal lama tu dik oiii), dia kaya (itu rezeki pemberian tuhan, kenapa anda tidak lebih mencintai Tuhan…), dia baik (biasalah depan pasangan, pijak semut pun x mati…)….

Jom kita buat penilaian….Antara Insan A (Seorang VIP) dan Insan B (Seorang rakyat biasa)…. Yang mana satu anda pilih??….

a) Insan A sanggup menyediakan jet persendirian untuk anda sambil menikmati makanan mahal di dalamnya manakala insan B hanya mampu membuatkan anda sebuah kapal terbang kertas sambil menyanyikan lagu dari kumpulan exist (kapal terbang kertas)…sambil minum Kopi cap Kapal Api di warong tepi jalan…

b) Insan A memberi hadiah beribu-ribu ringgit sempena hari jadi anda, manakala Insan B hanya mampu memberi hadiah berharga puluhan ringgit je…itu mungkin yang paling mahal yang boleh diberikan… kalau tak ada duit pun, mungkin dia hanya memberi anda sebuah kotak kosong sambil mengatakan di dalamnya saya telah memasukkan banyak sekali ciuman untuk awak..

c) Jika keluar berdating, Insan A menjemput anda dengan menaiki kereta-kereta mewah seperti Ferrari….dengan siap ada pemandu sendiri tetapi Insan B mungkin akan menjemput anda dengan menaiki kenderaan awam yang juga siap ada pemandu sendiri… kalau tak pun mungkin hanya dengan menggunakan kereta tempatan….

d) Jika pergi makan, Insan A membawa anda ke restoran mewah atau Hotel 5 bintang ke atas… yang telah ditempah terlebih awal…hanya anda dan Insan A saja yang makan disitu…Manakala Insan B membawa anda ke restoran Mamak… di mana terdapat ramai orang (secara jujurnya aku pun x suka restoran Mamak atas sebab-sebab tertentu, tetapi kalau dah x ada alternative lain…bedal saja heheheh)

e) Insan A akan membawa anda pergi bercuti di New Zealand dan United Kingdom (UK) manakala Insan B akan membawa anda pergi bercuti di Kampung New Zealand, Pahang dan Ulu Kelang (UK)..

Sebenarnya ada banyak lagi nak disenaraikan…tapi anda tepuk lah dada tanyalah selera kay hehhe

p/s: Cinta yang Agong hanyalah pada-MU, Ya ALLAH

p/s/s: Jodoh pertemuan semuanya ditentukan oleh ALLAH…kita hanya merancang, DIA yang menentukan..

p/s/s/s: tidak semua golongan VIP menggunakan duit mereka untuk mendapatkan cinta dan tidak semuanya insan biasa jujur mencari cinta…ada je orang biasa berlagak kaya untuk mendapatkan cinta…

3 comments:

Unknown said...

sngt stuju lah...ssh nk cari cinta sejati skg nie...masing2 mesti ade sifat materialistik dlm diri paling kurang ckt...

hdup skrg psl kewangan pun bleh jd isu nk bcerai-berai...hurm..btw nice entry...

p/s :jgn berangan sngt nk jd VIP, nabi xske org berangan...hehehe

SMKRP.klang said...

sejak akher2 ni, kamu memang asek mengutarakan topik tentang chenta. semoga bertemu chenta sejati kamu ya huhu~
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

U-Nie_sYa said...

bestnyer jadi org kaya, bleh beli ape yg dorang nak..k

tapi cinta sejati tidak boleh dimiliki dengan wang..kalau yg tamak tu mmg cepat la setuju..hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...