nak ikut.....

Monday, December 30, 2013

Kena “serang” dengan pelajar

Petang tadi. Ketika aku berada di kolej…

Kringg!! Kringg!! Kring!!

Telefon bimbit aku berbunyi. Aku melihat pada skrin telefon aku, tertera nama pelajar aku yang sedang bercuti dan akan mendaftar masuk semester baru esok…

“Ini mesti hendak tanya pasal proses pendaftaran esok….sudah semester akhir pun masih tidak tahu lagi”, rungut aku sendirian

Aku pun mengangkat pangilan tersebut..

“Hello….Assalamualaikum”

“Hello encik….Waalaikumussalam…Oh apabila saya cuti semester, encik senyap-senyap je bertunang ye….tidak bagi tahu saya pun….Ini yang saya tidak puas hati ini”, aku diserang bagai peluru tanpa henti… Bertubi-tubi soalan di tanya  oleh pelajar aku itu….

Selepas penat dia menyerang, aku pun bertanya padanya…

“Macam mana kamu tahu saya bertunang??”

“Daripada facebook encik lah…”

“Eh kan kat situ saya tulis majlis merisik adik lelaki saya”

“Eh yeke encik?....erk erk…Esok pendaftaran pukul berapa encik??”

Aku terus tergelak apabila dia mula tukar topic….sebiji macam pensyarah dia ini, pakar menukar topik hahah…Tapi aku layankan sahaja soalan-soalannya….

Dan apabila aku hendak menamatkan panggilan itu, aku sempat memberitahupadanya

“Jangan risau, kalau saya kahwin nanti…saya akan bagi tahu kamu awal-awal….sempat kamu sediakan hadiah kahwin nanti heheh….” 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...