nak ikut.....

Tuesday, December 10, 2013

Kerana sebatang pokok!!

Petang tadi aku belajar mengenai Chiller dan Cooling Tower dengan kontraktor… Kontraktor ini seorang cina tetapi sangat peramah…kira sebaya pakcik aku….

Uncle ini sangat peramah, habis semua benda dia hendak berborak….daripada kisah penyaman udara sehinggalah kisah hidup dia….siap uncle ini tanya satu soalan cepu cemas pada aku lagi…

“Eh, you sudah kahwin ke??”

“Belum lagi lah….saya masih muda”, kata aku sambil gelak memandangnya….

“Takkan kerana sebatang pokok, habis satu hutan you tidak suka”

Aku tergelak mendengar kata-katanya….Manalah dia dapat pepatah itu….



Pepatah yang betul….”Bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor”… heheh.. Tetapi dari kursus komunikasi yang aku pergi baru-baru ini…tidak penting bagaimana sesuatu komunikasi itu disampaikan, janji ia dapat difahami…itulah kepentingan komunikasi…


Nota kaki: Bukan aku tidak suka hutan…tetapi hutan itu penuh misteri dan dugaannya

1 comment:

mamaairis said...

memilih sangat kot cik KJ nih...hehehehehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...