nak ikut.....

Friday, January 6, 2012

Nak jadi apa??

Jam 7.00 pagi…Di sebuah sekolah rendah… Sekolah baru saja hendak memulakan sesi pembelajaran bagi tahun 2012…Kebiasaannya, akan datang seorang wartawan menemu bual pelajar darjah 1….dialog yang biasa di tanya ialah:-

“Adik, bila dah besar hendak jadi apa??”

“Adik nak jadi Perdana Menteri”

“Wow!!! Kebiasaannya, apabila saya tanya kawan-kawan adik, dah besar hendak jadi apa?? Mereka akan jawab cikgu dan polis…Adik ni lain la…Kenapa adik pilih untu menjadi perdana Menteri”

“Cepat kaya….gaji perdana Menteri kan tinggi…macam Singapura tu”

“Oww…betul juga!!!”

p/s(i): Aku pun dulu, apabila orang tanya hendak menjadi apa semasa sekolah rendah…aku mesti jawab hendak menjadi polis…

p/s(ii):Patut lah sekarang ini ramai orang hendak berebut memegang jawatan perdana menteri… Kalau rasa diri itu tidak layak menjadi pemimpin, lebih baik undur diri….kerana pemimpin lah yang akan banyak ditanya dan dihitung di akhirat nanti…aku sedar diri!!!!

p/s(iii): Selamat kembali ke sekolah ye adik-adik dan cikgu-cikgu =)

1 comment:

Awie Omar said...

SALAM. ENTRI YG MENARIK.
PETANG NI BLOG AKU CITER PASAL :
PEREMPUAN, ISTERI DAN DOT DOT DOT
http://awieomar.blogspot.com/2011/04/10-personaliti-gadis-bakal-menjadi.html
HARAP SUDI LA TENGOK

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...