nak ikut.....

Thursday, February 16, 2012

Bila aku nak kaya??

Tipulah kalau ada orang yang kata dia tidak pernah berangan hendak kaya….

Semua orang hendak kaya….kalau tidak kaya raya pun…cukup la sekadar dapat hidup dengan selesa… Sekarang hendak masuk tandas pun sudah kena bayar….paling murah pernah aku jumpa 30 sen sekali masuk… Memang betul duit bukan segalanya, tapi kalau nak hidup perlukan duit…Betul??

Zaman sekarang ini, kalau tiada Rm 10 ribu dalam tangan jangan bermimpi untuk kahwin…. Itu kalau kawasan luar Bandar….tapi kalau dalam Bandar…sendiri ingat lah…

Dan baru-baru ini, menurut laporan Malaysian Business…. Robert Kuok mengekalkan kedudukannya sebagai orang Malaysia paling kaya dengan asset bernilai RM 45.7 billion dan diikuti tempat kedua Ananda Krishnan, Ketiga Tan Sri The Hong Piow (Public Bank), Keempat Tan Sri Lee Shin Cheng (IOI Corporation Bhd) dan kelima Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary.. Kalau nak tahu aku tempat ke berapa, bacalah laporan Malaysian Business.

P/s(i): Misi mencari gadis luar Bandar hahaha

p/s(ii): Tak mampu kaya dengan wang ringgit…tapi berusaha untuk kaya dengan senyuman dan budi bahasa

p/s(iii): Aku tengah cuba kurangkan gula dalam minuman….takut aku sebab sejarah keluarga ada yang kencing manis….rasa-rasanya terjejas tak pendapatan Robert Kuok?? Hahaha

p/s(iv): Tak salah untuk bercita-cita hendak menjadi kaya, tapi pastikan kita tidak menggunakan cara yang kotor untuk menjadi kaya!!!

p/s(v): Sudah lamanya aku tidak makan roti Kaya!!!

1 comment:

Charlie said...

rasa kaya sedikit dengan makan roti kaya, bukannya mahal juga

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...