nak ikut.....

Saturday, May 16, 2009

Aku dan spinning gasing

Aku bukannya nak menceritakan mengenai filem spinning gasing tu…tetapi mengenai permainan gasing. Aku masih lagi berada di rumah along..saja lepak dalam seminggu…ketika aku lepak di luar rumah.. menikmati kesegaran udara malam..sambil diterangi dengan lampu jalan…tetiba ada dua kanak-kanak datang kepada aku….oww rupanya anak jiran sebelah…izrul ngan membernya sape entah…

“Abang jom main gasing…atau abang x tahu main??”

Aku yang lagaknya seperti lelaki melayu terakhir ni pun menjawab, “Abang x reti main la dik…dah lama x main…lupa lah…nak ikat gasing pun abang dah x reti”….saja aku memberi alasan, supaya budak2 ni beredar dari situ dan aku dapat sambung menikmati keindahan malam sambil tenung pada bulan…

“tak apa, kitaorang tolong ikat kan”

“Ish budak2 ni”….aku pun bingkas bangun masuk ke dalam rumah dan mengambil gasing adik angkat aku..aku keluar dan terus memangkah gasing budak2 ni…haha…bila gasing tu berputar, aku pun mengangkat gasing tu dengan menggunakan tali dan letaknya di atas tapak tangan aku…gasing tu still berputar manja di atas tapak tangan aku….terkesima dan tergamam budak2 tu tengok gasing tu bergelek2 atas tapak tangan aku huhu bukan senang nak buat macam tu…bak kata orang, ia memerlukan kemahiran, kesabaran dan kecekapan yang tinggi..haha… Malam tu berlalu..dengan aku ter- BERLAGAK pada budak2 kecik…ya ampun..


Gasing aku warna kuning tu...

Angah pun nak tunjuk hebat gak

Inilah salah seorang pencabar aku...

3 comments:

eni said...

eh2.. ko pandai maen gasing ropanya....

Fairuz Selamat said...

woooiitt.. mase aku wat poll tu, aril lum afmasuk lg ar..!!!!

kj said...

eni: mesti la aku pandai k...huhu

fairuz: hahah jangan la marah apai...ampun..
sape suh x kemas kini hahha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...