nak ikut.....

Tuesday, May 12, 2009

KENANGAN MASA SEKOLAH MENENGAH

Hari ini aku bangun awal…sebab aku budak baik, taklah…aku bangun awal sebab ayah angkat aku telah mengejutkan along (adik angkat aku) untuk pergi ke sekolah…Pukul 6.20 pagi tu…first time aku bgun sepagi ni setelah aku meninggalkan zaman sekolah menengah aku…aku pun turun pergi solat tapi along masih golek2 tidur…lepas solat, aku mengejutkan along ni..renjis dengan air…tapi msh liat utk bngun.. aku teringat masa aku sekolah dulu…emak aku yang biasanya akan mengejut aku..tapi x bangun2 gak sebab emak aku mengejut dengan penuh tertib dan tatasusilanya…kelembutan suara emak aku bagaikan seorang penyanyi yang mendodoikan aku supaya sambung tidur huhu dan cara yang terakhir adalah dengan menggunakan suara ayah aku….kalau ayah aku yang kejut…aku terus bangun mencapai tuala dan terus g mandi..huuhu..KENANGAN! KENANGAN!

Selepas solat subuh, aku tidak tidur balik…orang kata tak murah rezeki. Betul ke?? Aku rasa betul kot sebab pagi tu emak angkat aku masak nasi lemak huhuh SEDAP!! aku tengok aje along persiapkan diri untuk pergi sekolah…teringat aku masa dulu2…Dulu, aku n 3 orang adik beradik bersekolah waktu pagi..jadi kenalah ambil nombor untuk masuk bilik air…inilah time yang aku paling x suka…kena menunggu giliran…Berbalik kepada kisah along, dia pun bersiap berpakaian…siap ambil gambar lagi tu….lepas sarapan along pun memakai kasut dan waktu itu aku tengok jam sudah pukul 7.20…ish budak ni..masih rileks2 lagi tu…kalau dulu, pintu pagar sekolah aku sudah tutup waktu ini…Dulu, aku pernah datang sekolah lambat dan kena rotan lagi tu…sakit tu…Dan semua itu sudah tersemat sebagai kenangan…di bawah ini adalah gambar2 kenangan semasa aku bersekolah menengah dulu….cuba korang cari yang mana satu aku huhuu

Along yang sempat berposing sebelum pergi sekolah

Ni masa zaman aku Form 2...


Ni masa Form 3..sorry..masa ni zaman skema lagi hahah

p/s: Cukup la 2 gambar je...kalau banyak2 kang korang dok tergelakkan aku je..huuhu

9 comments:

Atiqah Adnan said...

rindU juga laa zaman sekOlah..
tapi bangUn takde orang kejUt pUn..
kena bangUn sendiri je.. huu~

kj said...

bgus la tu berdikari huhu
kj memang payah skit nak bgun pg huhu

eni said...

isk2...
teringat lak mase skolah dulu...
start form 3 da mula jadi budak nakal...
tapi masa tu cover gak lagi...
sbb mase tu pengawas...
naik form 4 mintak ngan cekgu xnak jadi pengawas da...
bile da start xjadi pengawas...
perangai da jadi teruk gile...
kadang2 saje wat2 lewat masuk pagar sekolah...
wahhh... gile tol...
naik form 5 pon xjugak insaf...
skang ni baru insaf sket...
heh... tp rase nak balik zmn sekolah jgk lg...
sbb mase tu paling best!!!!!!
eyh.. cam blog aku lak....
hahaha... ampon2....!

kj said...

eheh...sama plak kisah kita eh eni...
a'ah la ko...komen ko dah macam entri plak hahah

naqiubex said...

jarang jumpa org suka bangun pagi..
Saya pun suka juga..
Tapi suatu hari bila tiada orang nak masakkan utk kita time pagi tu..
harap masih bangun pagi lagi...

kj said...

mcm ada maksud tersirat je...
berulang kali aku baca ayat ko..
rasa sedih pun ada

Anonymous said...

hahaha... ni yg aku rase cam nak wat entri zaman2 sekolah dulu neh...
cyg... eyh.... silap... nuar... hahaha
aku tgh kompius la skang... isk2...
bile ko on9 eyh????

Anonymous said...

eyh.. lupe lak nak cakap.. aku nampak huda la kat gambor tu.. hehehe

azah said...

school life is the best moment in our life, rite?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...