nak ikut.....

Friday, June 26, 2009

1 hari, 3 berita kematian

Hari ni, cuaca kat luar kelihatan mendung saja walaupun jam sudah menunjukkan jam 11 pagi…tak seperti kebiasaannya..cahaya matahari memancar menerangi alam…mungkin memahami keadaan aku sekarang ini….aku terasa sedih dan sayu...

Michael Jackson
Pagi tadi, selepas solat subuh…aku pun buka tv…saja nak tengok Malaysia Hari Ini (MHI), aku terkejut apabila Wardina memberitahu yang Michael Jackson sudah meninggal dunia..Beliau disahkan meninggal dunia pada pukul 2.26 pagi Jumaat waktu Malaysia selepas jantungnya gagal berfungsi. Aku terasa terkejut sangat dan sedih seperti terasa satu kehilangan yang besar. Mungkin sebab aku membesar dengan lagu2nya…

Anak Hamster aku
Hari ni juga…tetiba aku terasa untuk mengemas rumah hamster aku…slalu aku layan hamster2 aku pada belah petang…tapi ntah la terasa nak buat pada waktu pagi pula…aku terkejut apabila seekor anak hamster aku yg baru berusia 3 minggu (pandai berjalan tapi x buka mata lg) mati… kerana terhempap dengan roda putarnya..mgkin korang akan kata “ala just anak hamster je”.. tapi aku sedih bila tngok mak nyer x bergerak dari anaknya tu dan x bagi aku ambil anak nya itu… terpancar jelas kasih ibu walaupun ia hanya haiwan…

Nenek kepada aimi
Tetiba aku dapat msj daripada Aimi dalam pkul 8.54 pagi…mesejnya berbunyi “Kj, nenek aku dah meninggal”…aku tahu perasan dia ketika itu…aku tahu dia terlalu syang akan nenek dia.. sejak kebelakangan ini, dia slalu msj aku mncritakan kerisauan dia terhadap kesihatan nenek dia tapi dia tidak boleh berada di sisi nenek dia sebab dia perlu berada di UTM bg menyelesaikan PSM nya…dan ketika entri ini di tulis, dia dalam perjalanan pulang ke rumahnya…Aimi, tabah lah…kitorang, kawan2 ko masih ada disisi ko..

“Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati.Kemudian hanyalah kepada Kami kamu dikembalikan” (surah al-‘Ankabut, 29:57)

7 comments:

Hazzy Ishak said...

hazzy pun cmtu gak...dri kecik dgr lagu MJ..sedihnye

HIZAMI said...

wah.

sedey gak.

sian da ninggal.

;(

ReD said...

hurmm...sdey la plak arini...
ari kesedihan kah arini??

kj said...

tu la sedih sangat ari ni...:(

ehan Comei said...

Takziah buat aimi n family..

Al-Fatihah buat arwah nenek aimi...
sabar ye aimi...
aku yg berade disisi aimi td pon xdapat tolong ape2..
just kate2 smgt n dorongn yg bley aku kasi..muge semuenyer berjalan ngn lancar..Aminn

Kotak Hati said...

itulah kehidupan..
kematian itu pasti..
cuma kita tiada kuasa untuk tahu bila ajal akan tiba..

P.i.a.N ™ said...

black n white lagu kegemaranku!
MJ hebat!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...