nak ikut.....

Thursday, June 25, 2009

Bestnya jika ada kembar…

Aku masih ingat lagi..ketika aku form 1..aku slalu terfikir alangkah bestnya jika aku ada kembar… boleh ajak berborak dan bermain bersama…tak payah nak terjerit2 panggil jiran sebelah ajak bermain hahhaah Aku dari kecil selalu dikelilingi oleh orang2 kembar…ramai gak pasangan kembar yang aku kenal…Afiq-Afif, Azlan-Azmir,Wan-Aie dan ramai lagi la…tapi aku terkejut gak bila g rumah along kat pasir gudang.. banyak nyer pasangan kembar kat situ…ayah angkat aku pun kembar juga…tapi aku tak tngok lagi kembar ayah angkat aku tu…adakah kawasan pasir gudang tu, mempunyai kebarangkalian yang tinggi untuk mendapat kembar?? Jika YA, terasa gak nak cari calon kat kawasan tu hahahah


Aku pernah dengar orang kata, dalam dunia ni akan ada 7 orang yang muka hmpir sama dengan kita...dulu aku x percaya...tetapi selepas kejadian di pusat tusyen semasa aku form 3, dimana ada budak form 2 beria2 kata yg aku senior kat sek menengah dia...aku menafikan sebab memang aku bukan pelajar sekolah tue dan aku x kenal budak tu...tetapi dia kelihatan bersungguh2....last2 aku iyakan aje supaya dia rasa tenang dan tenteram haha... mungkin ini helah nak berkenalan dgn aku kot (terperasan plak aku ni hahah)...dulu aku memang guna taktik tu...klu aku nak berknalan dgn seseorang aku akan start cakap..."eh muka awak mcam kawan saya lah""eh muka awak macam adik saya lah""eh muka awak macam makcik saya lah" dan sebagainya....sekarang dah tak k!!! klu aku ckap mcm tu, bermakna memang aku maksudkannya...aku dah berubah hahah

p/s: Dulu2 aku selalu bercakap depan cermin…konon2nya aku bercakap dengan kembar aku lah hahah

7 comments:

'AQILAH said...

uit..trlalu obses nak kembar nampaknye..heheh

~RoY @ AzRuL~ said...

hahahaha...kalo nak dapat kembar, kena cari org Kedah lar...kan KJ lahir kat kedah?? ops, rasanya dah tau calonnya...hoho

naqiubex said...

best kot.. hmm... tapi pernah jumpa tak orang yang sebijik macam muka sendiri.. Inilah yang dialami ayah saya.. hahaha...

Kotak Hati said...

memg bez kan kalo de kembar..
leh skip kelas...

.o r k e d. said...

huu.cyan kao smpai kne ckp kt crmin lak :p

kj said...

aqila: best apa ada kembar huhu

Roy: tu bkn kmbar ko ke?? slalu jln bersama2 g mana2 huhuu

Naqiubex: teringin gak nak jmpa org yg muka sma mcm kita huhu

kotak hati: wah dah ada niat jahat tu huhu bleh tiru gak dalam pekse hahaha

eika: hahah lpas geram nak kembar je hahha

Unknown said...

aslm..saya pun ada kembar...masa zaman kanak2 dulu best sangat2...tapi bila dah dewasa,bawa haluan masing2...masa kanak2 dulu semua benda nak sama saja...sampai lah bila dewasa pun nak benda yg sama gak...tapi selalu saja bergaduh..tapi berbaik semula...kalau rindu kat kembar perasaan berpisah tak sama dengan berpisah dengan saudara lain,mak ayah ke atau kekasih..rindunya berbeza sangat..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...