nak ikut.....

Monday, October 25, 2010

Isteri bukan hak milik, tapi anugerah…

Menyirap je aku baca akhbar Metro ni…bukan sebab akhbar tu, tapi sebab berita dalamnya….ada ke patut si suami mendera isterinya dengan kejam hanya kerana masakan si isteri tidak menepati seleranya…si isteri dibelasah, dicukur kepala hingga botak dan di kencing…..bukan maksud dikencing (ditipu) tu….tapi memang betul-betulnya kencing kat muka oleh suaminya… Walaupun aku lelaki…tapi aku tak sokong langsung tindakannya…

Lebih malang lagi…(tak tahu la lebih malang atau sebaliknya) si suami itu turut menceraikan isterinya dengan lafaz talak tiga ketika kencing ke atas mangsa.Yang aku peliknya…usia perkahwinan pasangan terbabit baru menjangkau usia dua tahun….masih terlalu muda….tetiba aku teringat kata-kata emak aku…”masa bercinta semuanya indah…semua menjadi perlakon terhebat…tapi bila dah kahwin @ memiliki seseorang itu, baru nampak diri sebenarnya”…


Isteri bukan hak milik, tapi anugerah. Kalau nak anugerah yang terbaik, maka jadilah suami yang terbaik.
Isteri bukan hamba sahaya, tetapi teman berkongsi rasa, susah senang hidup bersama.
Suami bukan tuan kepada hamba, tapi peneman dan pelangkap kepada hidup isteri tercinta
.
sumber: metro

4 comments:

AkuAyie said...

ko...lelaki? selama ni aku igt ko perempuan.. haha

imanshah said...

jahat2..mintak jauh dari sikap macam ni

KJ-kun said...

aku ayie: hahaha kuang asam...
imanshah: mudah2an...kahwin biar sekali eh hahha

piNky LuCiA said...

hmm.. tak patut betul..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...